تسنیم نوشت: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: تعداد 12 واحد آلاینده در سه ماهه دوم امسال شناسایی و به معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست معرفی شد.

محمد خداپرست در جلسه کمیته عوارض آلایندگی حفاظت محیط زیست استان اردبیل اظهار داشت: این کمیته به منظور تهیه فهرست صنایع آلاینده استان در سه ماهه دوم سال 96 تشکیل شده و تلاش و جدیت بر این است تا از آلایندگی واحدهای صنعتی و تولیدی در سطح استان جلوگیری شود.

وی با تاکید بر لزوم پایش مستمر و ماهانه واحدهای آلاینده و ارسال گزارش کارشناسی جامع از آخرین وضعیت زیست‌محیطی واحدهای آلاینده تصریح کرد: باید در این زمینه واحدهای تولیدی و صنعتی و مسئولانو متولیان امر تلاش و اهتمام جدی داشته باشند تا از آلودگی هوا در استان نباشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل وجود مستندات قانونی لازم از جمله نتایج طرح خوداظهاری واحدها و نمونه‌برداری‌های آزمایشگاهی را در ارتباط با حذف و اضافه شدن واحدها در لیست صنایع آلاینده مهم ارزیابی کرد و افزود: در زمان کاهش آلایندگی این واحدهای اقدامات لازم انجام می‌شود.

خداپرست با اشاره به بررسی گزارشات کارشناسی و سایر مدارک و مستندات مربوط به صنایع آلاینده بیان کرد: دو واحد از فهرست صنایع آلاینده حذف و یک واحد به فهرست صنایع آلاینده استان اردبیل در سه ماهه دوم امسال اضافه شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در نهایت تعداد 12 واحد آلاینده در سه ماهه دوم امسال برای اعمال تبصره یک ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده به معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست معرفی شد تا در زمینه کاهش آلایندگی این واحدها اقدامات لازم و قانونی انجام شود.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =