رئیس شورای شهر اراک در صحن علنی شورا عصر روز شنبه اظهار کرد: در تاریخ ١٢ مهرماه نامه ای از سوی وزارت کشور مبنی بر عدم تکمیل مدارک ایثارگری داوود تاجران ارسال شد که پس از آن تاجران اقدام به تکمیل مدارک کرد و روند آن در وزارت کشور در حال انجام است.

به گزارش خبرآنلاین، دكتر كاوه فلك افلاكي تصريح كرد: با توجه به اينكه ١٥ مهرماه مدارك توسط تاجران به وزارت كشور ارسال شده است امروز نيز به درخواست اينجانب مدارك به شورا نیز ارسال شد.
در اين جلسه پيمان رشيدي عضو شوراي شهر با انتقاد از شرايط حادث شده در شورا گفت: بايد براي بودن فضاي مجازي شاكر بود چراكه برخي از نامه ها از طريق فضاي مجازي به دست اعضا مي رسد.
وي با اشاره به فشار برخي از اعضا در روزهاي ابتدايي كار شورا و تاكيد بر انتخاب سريع شهردار ظرف ١٠ روز تصريح كرد: ٤٣ روز از انتخاب و معرفي شهردار گذشته است، اما چرا تا به امروز يك بار پيگير مدارك داوود تاجران نبوده ايد.
رشيدي افزود: مدرك ايثارگري مانند شناسنامه است و هر لحظه امکان دسترسی به آن وجود دارد و ٤٣ روز تعلل چه معنايي دارد؟ بناي ما از روز اول تاكيد بر شفافيت شورا بوده است، اما ظاهرا در شورا خودي و غيرخودي وجود دارد كه برخي در جريان نامه هاي واصله نيستند.
وي با تاكيد بر اينكه تا كي بايد به انتظار ارسال مدارك ايثارگري شهردار معرفي شده به وزارت كشور بود، گفت: اعضايي كه تاكيد داشتند با سرپرست امكان اداره شهر وجود ندارد چرا تاريخي را واضح و شفاف بيان نمي کنند تا وضعیت روشن شود و پاسخگوی شرایط نيستند.
رشيدي تصريح كرد: طرح اين موضوع به هيج عنوان به معني خودزني نيست، خطاب من دقيقا هيات رييسه شوراي پنجم شهر اراك است چراكه بايد هر ١٠ روز يكبار مكاتباتي با وزارت كشور داشت تا اين چنين بلاتكيف نمي بوديم.
در اين جلسه سعيد نادري نيز نسبت به شرايط موجود در مدارك شهردار منتخب اعتراض كرد و افزود: بيش از يك ماه از معرفي شهردار گذشته است، اما هنوز مدارك تكميل نشده است و تنها در انتخاب تسريع شد.
وي عنوان كرد: شهردار منتخب مدارك خود را اخيرا تكميل كرده است درصورتي كه بايد شورا نيز مدارك را در اختيار داشته باشد.
نادري افزود: شرايط كنوني سردرگمي شهروندان و شورا در پي داشته است.
ايرج رضايي نیز گفت: طبق قانون شهردار انتخاب و به وزارت كشور معرفي شد. در نامه ١٢ مهرماه مسئله دنبال شد، اما برخي از رسانه ها دست به فرافكني زدند كه آنان را به تقوا دعوت مي كنم.
وي تصريح كرد: خطاب نامه وزارت كشور هيات رئيسه شورا بوده است و طبق قانون ریيس شورا بايد پاسخ نامه را بدهد البته حق اعضا و رسانه هاست كه در جريان نامه قرار گيرند.
اين عضو شوراي شهر اراك افزود: بررسي مدارك تاجران طبق روال قانوني در حال انجام است و البته به دليل مشغله هاي وزارت كشور کار طولاني شده است و شهروندان و اعضا را به آرامش و صبر دعوت مي كنم و بايد مطيع قانون بود.
فرزانه رحمتي ديگرعضو شورا بيان كرد: شهردار منتخب و معرفي شده به وزارت كشور بايد مدارك خود را به شورا ارسال مي كرد در حالي كه تا به امروز ٤٣ روز در بلاتكليفي هستيم و بايد اين موضوع امروز نهايي شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =