مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان از قرار گرفتن لرستان در میان ۸ استان به عنوان پایلوت اجرای طرح مشاغل خانگی در کشور خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، علی آشتاب با اشاره به پرداخت تسهیلات برای دانش بنیان کردن مشاغل خانگی در استان به متقاضیان اظهار داشت: صندوق کارآفرینی در این راستا تسهیلات لازم را پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی استان نیز در این زمینه وظیفه آموزش و پیاده سازی الگوهای موفق را دارد عنوان کرد: همچنین اداره کل تعاون، کار و اجتماعی نیز هدایت و راهبری این موضوع و شناسایی و معرفی افراد خلاق، نوآور و دارای صلاحیت کاری و علمی است.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان خاطرنشان ساخت : بر اساس این طرح باید برای جامعه روستایی لرستان دو هزار و 700 شغل در حوزه‌های مختلف و متناسب با ظرفیت و پتانسیل‌های هر منطقه ایجاد شود.

وی عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طرح ایجاد مشاغل خانگی در روستاها از پایان مهرماه در لرستان کلید خواهد خورد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: اعتبار مدنظر برای اجرای این طرح پایلوت کشوری محدودیتی نداشته و زمان اجرای آن به مدت یک سال است.

آشتاب بیان کرد: امیدواریم بتوان با هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه‌های متولی شرایط را برای استفاده هرچه بیشتر از این ظرفیت در جهت ایجاد اشتغال روستایی در لرستان مهیا کنیم.

آشتاب با بیان اینکه این تسهیلات ارزان قیمت خواهند بود ادامه داد: فعالیت هایی که در حوزه مشاغل خانگی بوده شناسایی شده اند و با ابلاغ دستورالعمل آن طی هفته های اخیر ورود به بحث اجرا در این زمینه خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه امروز کسب و کارهای خانگی به عنوان یکی از راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد به شمار می آید افزود: افراد حقیقی یا حقوقی که در هر یک از رشته های مشاغل خانگی مهارت و تخصص کافی دارند می توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، نسبت به گرفتن مجوز اقدام کنند تا پس از تکمیل مدارک، توسط این اداره کل به کارگروه اشتغال استان معرفی شوند.

آشتاب در ادامه خاطر نشان ساخت: متقاضیان برای کسب اطلاع از جزئیات و چگونگی گرفتن مجوز می توانند به سامانه مربوطه به آدرس www.mashaghelkhanegi.ir مراجعه و اطلاعات لازم را کسب کنند.

 

48

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =