اتابک پارکینین تراژدیسی وارد ترکیه شد / اجرای داستان آخرین لحظات زندگی ستارخان همزمان با سالروز تولد

نمایش «اتابک پارکینین تراژدیسی» به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در نهمین فستیوال بین المللی روزهای هنر ترابزون همزمان با سالروز تولدش اجراش شد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، علی فتوحی سرپرست گروه تئاتر آینا گفت: مجموعه عواملی که گاه از اختیار ما نیز خارج است دست به دست هم داده اند تا این نمایش در زما و مکانهای ویژه ای به روی صحنه برود که حضور در نهمین فستیوال بین المللی روزهای هنر ترابزون همزمان با سالروز تولد رهبر مشروطه یکی از این رویدادهای خوشایند است.
وی افزود: تمرینات نمایش «اتابک پارکینین تراژدیسی»، ۲۶ آبانماه همزمان با روز شهادت سردار آغاز شده و برای اولین بار در شهر تبریز، مهد نهضت مشروطه اجرا شد، پس از آن در شهر اهر «زادگاه ستارخان»، کرمانشاه «محل شهادت باقرخان» و در تهران «محل شهادت ستارخان» به اجرای عموم درآمده است.
فتوحی اضافه کرد: این نمایش همچنین طی روزهای ۱۴ و ۱۵ مرداد به مناسبت سالروز صدور فرمان مشروطیت در تهران اجرا شده و حالا روز ۲۸ مهر ماه همزمان با سالروز تولد ستارخان، حضور در همین فستیوال بین المللی روزهای هنر ترابزون ترکیه به عنوان نماینده کشور ایران حضور یافته است.
سرپرست گروه تئاتر آینا، نمایش «اتابک پارکینین تراژدی سی» با مضمون استبداد ستیزی و مقاومت می تواند پیام پایداری مردم ایران به خصوص آذربایجان و تبریز را به گوش جهانیان برساند.
فتوحی گفت: شرکت هافمن به مدیریت مهندس محمد حمیدیه در اعزام گروه مذکور نقش مهمی ایفا کرده است و در واقع این اتفاق مهم فرهنگی با حمایت شرکت هافمن در تاریخ تئاتر شهر تبریز ثبت می شود.
وی افزود: البته شایان ذکر است استانداری آذربایجان شرقی، نمایندگی وزارت امور خارجه، سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، سرکنسولگری ایران در ترابوزان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شهرداری کلانشهر تبریز و شورای اسلامی به خصوص کمیسیون محترم فرهنگی شورای اسلامی شهر از این پروژه حمایتهای مادی و معنوی خود را دریغ نکرده و در فراهم کردن مقدمات لازم همکاری شایسته ای داشتند.
علی فتوحی با تاکید بر اینکه هر حرکت فرهنگی هنری نیاز به همراهی بخش خصوصی دارد، اظهار امیدواری کرد: این حرکت شرکت هافمن الگوی خوبی برای سایر کارخانجات و شرکتهای بخش خصوصی باشد، امیدوارم سایر نهادهای دولتی برای همه گیر شدن این نوع حرکتهای تاثیرگذار فرهنگی مشوقهایی در نظر بگیرد.
وی یادآور شد: گروه آینا پیش از این موفق شده است پرچم کشور عزیزمان را در فستیوالهای مختلف جهانی به اهتزاز درآورد و در این راه نشان بین المللی صلح و دوستی و نیز مروارید خزر را برای ایران پرافتخار به ارمغان آورده و به عنوان سفیران صلح و دوستی ایران ملقب گردد.
علی فتوحی ضمن تقدیر و تشکر از همراهی کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی تبریز بخصوص دکتر سعید نیکوخصلت گفت: اگر قرار باشد نشان افتخاری برای این حرکت فرهنگی درنظر گرفته شود، شرکت هافمن به عنوان پیشقدم سزاوار این نشان خواهد بود و گروه تئاتر آینا قدردان ایشان است.
شایان ذکر است «فستیوال روزهای هنر» در بسیاری از کشورهای صاحب هنر جهان همه ساله برگزار شده و در این فستیوال ها اغلب آثاری از تمامی رشته های هنری به نمایش گذاشته می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719160

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =