دو تابوت سنگی مربوط به دوره اشکانیان در همدان کشف شد

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان گفت: دو تابوت سنگی مربوط به دوره اشکانیان در کوچه جراحان همدان کشف شد.

به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛ علی مالمیر، طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: عصر جمعه 28 مهرماه، کارگران شرکت آبفا در محدوده گنبد علویان (کوچه جراحان شهر همدان) در حین خاکبرداری برای اصلاح شبکه های آب، یک شی شبیه به تابوت سنگی کشف کردند.

وی اظهار داشت: کاوش های باستانی توسط کارشناسان در حال انجام است تا قدمت این 2 شی سنگی مشخص شود و پس از اعلام نظر کارشناسان، گزارش های تکمیلی تهیه و اطلاع رسانی خواهد شد.

مالمیر خاطرنشان کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی استان پس از بررسی دقیق این دو تابوت سنگی تاریخی آنها را به موزه میراث فرهنگی تحویل خواهد داد.

وی درباره قدمت این دو تابوت نیز گفت: حدس‌های اولیه حاکی از آن است که قدمت این سنگ‌ها مربوط به دوره اشکانیان است.

لازم به ذکر است، بعد از گزارش پیمانکار شرکت آب و فاضلاب مبنی بر مشاهده تابوت سنگی در عمق 3 متری از سطح زمین در کوچه جراحان همدان، کارشناسان میراث فرهنگی به همراه نیروهای یگان حفاظت استان به محل اعزام می شوند.

بعد از بررسی تونل حفر شده شرکت آب و فاضلاب توسط کارشناسان میراث فرهنگی مشخص شد دو تابوت سنگی به موازات هم در اعماق زمین قرار گرفته است.

ماه گذشته نیز در حین خاک برداری در محدوده میدان امام خمینی(ره) شهر همدان (میدان مرکزی)، یک قطعه شی سنگی پیدا شد که برای بررسی بیشتر و تشخیص قدمت و ویژگی های آن، این شی کشف شده تحویل کارشناسان میراث فرهنگی مجموعه هگمتانه شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =