استاندار همدان: با پرداخت ۶۴۶ میلیارد تومان ۱۱ هزارو ۴۰۱ شغل ایجاد شد

استاندار همدان گفت: اسامی و مشخصات 11 هزار و 401 نفر شغلی که از محل پرداخت 646 میلیارد تومان تسهیلات بانکی ایجاد شده، بر روی سایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ محمدناصر نیکبخت، که در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با همه رسانه های استان گفتگو کرده و برای اطلاع رسانی هزینه نیز بکند.

وی خاطرنشان کرد: بخدا قسم اگر یک نفر نان به سفره اش برود و شاغل شود حتما دعای وی شامل دست اندرکاران هم خواهد شد.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه صنایع دستی و گردشگری برای استان بسیار مهم است و باید از اعتبارات و سهمیه های اشتغال در این حوزه ها به خوبی استفاده شود، تصریح کرد: بانک سینا و صندوق کارآفرینی امید طرح های روستایی اشتغال را هرچه سریعتر تعیین تکلیف کنند.

وی با اعلام اینکه اگر نتوانیم منابع اشتغال را جذب کنیم، مشکل اشتغال حل نخواهد شد، گفت: دستگاه های بخشی، برنامه های خود را برای جذب 340 میلیارد تومان اعتبار اشتغال، ظرف یک هفته ارائه دهند.

نیکبخت، کاهش مشکلات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی در همه حوزه ها را با رفع مشکل اشتغال، حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: از مدیران و کارشناسان خواهش می کنم کاری کنند شغل در استان ایجاد شود، مانع نشوند، کمک کنند و کار را پیچیده نکنند

وی افزود: پایان این ماه از همه مدیران درباره حضور در شهرستانها گزارش می خواهم، از جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و صنعت و معدن به دلیل بخشی بودن، انتظار بیشتری دارم البته باید همه در حوزه اشتغال ورود پیدا کنند.

استاندار، با یادآوری اینکه اگر روستایی شغل نداشته باشد و نتواند از امکانات استفاده کند، روستا را ترک خواهد کرد، گفت: ما اگر در اینجا برای اشتغال قدم آهسته برداریم، گناه کرده ایم.

مدیر ارشد اجرایی استان از مدیران و فرمانداران استان خواست از بانوان صاحب صلاحیت و افراد تحصیل کرده و شایسته برای انتصاب در معاونتها و رؤسای ادارات استفاده کنند و افزود: حتما یکی از معاونان فرمانداران با توجه به اضافه شدن یک معاونت به فرمانداری ها، از بانوان شایسته استان باشد.

نیکبخت، ضمن درخواست از مطبوعات و رسانه ها در ورود به مبحث اشتغال، خطاب به آنها گفت: از منابع اشتغال به مردم اطلاع رسانی داشته باشید و از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم آگهی دریافت کنید.

استاندار در آخر انتخاب اعضای جدید خانه مطبوعات استان را تبریک و از زحمات اعضای سابق تقدیر کرد و گفت: خانه مطبوعات به توسعه استان کمک کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 723582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =