کارآفرینی اقتصادی روستاییان با اجرای طرح «روستا تعاون» محقق خواهد شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: توسعه و توانمندسازی تعاونی های روستایی، رونق اقتصادی، مشارکت سازمان یافته و کارآفرینی اقتصادی روستاییان با طرح روستا تعاون محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ دکتر احمد توصیفیان، در جلسه ای با عنوان نقش و تبیین طرح روستا تعاون در همدان گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید و اشتغال و نیز پیاده سازی برنامه اشتغال فراگیر وزارت متبوع و نیز به منظور استفاده بهینه از ظرفیت ها و توانایی های اجرایی بخش تعاون در روستاها، طرحی با نام روستا تعاون تهیه و تدوین شد.

وی با تاکید بر پیگیری وتسریع طرح روستا تعاون ،که استان همدان پیشرو وآغازگر این طرح مهم کشوری بوده است، خاطرنشان کرد: تسهیل گری در ایجاد شغل با توجه به فرصتهای موجود در روستاها ، ایجاد صنایع متناسب با زندگی روستایی در روستاها و تضمین داد و ستد محصولات روستایی و ایجاد صنایع متناسب با زندگی روستایی در روستاها از اهداف این طرح است.

وی طرح روستا تعاون و تحقق هدف "1000 روستا با 1000 تعاونی را هدف مهم این طرح دانست و گفت:
طرح روستا تعاون یکی از طرح‌هایی است که در قالب اشتغال فراگیر آمده است.

توصیفیان، با بیان اینکه اجرای این طرح در استان همدان همزمان با سراسر کشور آغاز شده است، تصریح کرد: هدف از اجرای طرح روستا تعاون توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی روستاها است و در قالب آن فعالیت‌های توسعه‌ای روستا بر مبنای بهره‌گیری از استعدادها و ظرفیت‌های موجود در روستا و یا عضویت ساکنان روستایی است.

وی افزود: راهبری و پیگیری مراحل ثبت و تشکیل تعاونی از سوی اداره کل و پیگیری جلب حمایت‌های موردنیاز و شروع مراحل اجرای طرح موردنظر تعاونی از اقدامات نهایی این فرآیند خواهد بود.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =