جشنواره داستان بانه ویترین داستان نویسی معاصر است

یکی از نویسندگاه حاضر در یازدهمین جشنواره داستان بانه با اشاره به ویژگی تخصصی بودن جشنواره داستان بانه در حوزه داستان، اظهار کرد: جشنواره داستان بانه ویترین داستان نویسی معاصر کل کشور به ویژه داستان کردی است.

محمدرضا کلهر در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین اظهار کرد: جشنواره داستان بانه یکی از جشنواره های موفق کشور است.
وی افزود: جشنواره داستان بانه قابلیت و ظرفیت تبدیل به قطب داستان نویسی معاصر را در است.
این نویسنده معروف کردستانی که از موسیسن جشنواره داستان بانه است، دیگر ویژگی جشنواره داستان بانه را استعدادیابی و پرورش نویسندگان جوان و نوجوان دانست و گفت: جشنواره داستان بانه ویترین داستان نویسی کل کشور و به ویژه داستان کردی است.
وی با اشاره به شهرت شهر بانه به عنوان یک شهر تجاری گفت: با توجه به فرهنگ غنی مردمان این شهر جشنواره داستان بانه می تواند ظرفیتی شایسته برای توسعه گردشگری فرهنگ باشد.
کلهر با تاکید براستفاده از داوران دارای پیشینه و اثر در حوزه داستان، پیشنهاد داد: درتخصیص زمانبندی جشنواره نیز به ویژگی های فصول برای جذب گردشگر در زمان برگزاری توجه شود.
وی با تاکید بر اهمیت داستان و چیروک به عنوان هنری مادر، گفت: ارتقای کیفی جشنواره منجر به تقویت گونه های ادبی در دوره های آتی خواهد شد.
این نویسنده کرستانی با بیان اینکه بار مثبت جشنواره با دارا بودن بخش های مختلف کردی و فارسی در حوزه داستان، پتانسیلی است که در جشنواره های مشابه وجود ندارد.
وی در پایان خواستار برپایی کارگاه های آموزشی و ورک شاپ هایی همسو با رسالت جشنواره شد.

 

46

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =