برخی افراد با انتشار اخبار غیر واقعی در فضای مجازی با آبروی دیگران بازی می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در سخنرانی قبل از خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان خرم‌آباد با تبریک هفته قرآن عترت و نماز گفت: مهمترین پیام قرآن، تقوای الهی و رعایت اخلاق اسلامی و دوری از محرمات است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، خدانظر دریکوند در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته خرم‌آباد با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه حجرات، آیات این سوره را دستورالعمل جامعی از پیام‌های اخلاقی و تربیتی عنوان کرد و افزود: خداوند متعال در این آیات دستوراتی را به مومنان می‌دهد که با رعایت آنها می‌توان زندگی سالم و اثربخشی را در کنار دیگران تجربه کرد.

وی، به ظهور و بروز وسایل ارتباط جمعی در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز در فضای عمومی جامعه شاهد تهمت و تخریب‌های غیرمنصفانه‌ای هستیم که به سرعت در فضا‌های مجازی منتشر می‌شود که می‌توان گفت مهمترین عامل این بداخلاقی‌ها، نداشتن تقوای الهی و دوری از انصاف و اخلاق است.

دریکوند این افراد را به رعایت تقوای الهی و پرهیز از بداخلاقی دعوت کرد و ادامه داد: خودخواهی باعث می‌شود تا با انتشار اخبار غیر واقعی و غیرمنصفانه، با آبروی دیگران بازی کنید.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تاکید کرد: اگر آیات قرآن را در زندگی به خوبی به کار بگیریم، می توانیم الگوی خوبی برای فرزندان خود باشیم.

وی با اشاره به آیات دیگری از سوره حجرات پرهیز از انتشار اخبار نادرست و غیر واقعی، اجتناب از غیبت کردن و تهمت زدن به دیگران، خودداری از دادن القاب زشت به دیگران ، پرهیز از گمان بد و طعنه زدن و تجسس نکردن در زندگی خصوصی دیگران را از جمله مواردی برشمرد که خداوند متعال در این سوره ما را از آنها بر حذر می دارد.

دریکوند در ادامه تصریح کرد: قرآن کریم می‌فرماید ای کسانی که ایمان آورده اید از بسیاری از گمان‌های بد بپرهیزید و در زندگی یکدیگر تجسس نکنید و غیبت برادران دینی خود را نکنید و از این عمل به خوردن گوشت برادر مرده تعبیر می کنند تا کراهت و زشتی این اعمال غیر اخلاقی را به ما نشان دهد.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =