جماران نوشت:

سید حسین هاشمی استاندار تهران در دیدار مسئولان اجرایی استان تهران با یادگار امام که به مناسبت هفته دولت و در حسینیه جماران برگزار شد، با اشاره به امکانات و ظرفیت های کشور و استان تهران و ضمن تأکید بر موضوع همدلی و اعتماد میان بخش های مختلف کشور، اظهار داشت: بیش از 70 درصد مسائل امنیتی کشور شامل تجمعات، اعتصابات و... در تهران رخ می دهد، اما در دو سال اخیر با تلاش نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی اجازه نداده ام کوچکترین هزینه ای برای کشور، نظام و دولت ایجاد شود و از روز اول برخورد فیزیکی را ممنوع کردیم؛ لذا در اجتماعات یکبار هم برخورد فیزیکی را مشاهده نکرده ایم.

استاندار تهران با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفت: تمام مسئولان اجرایی شرعا و عرفا حق ندارند کوچکترین کاری کنند که شائبه حمایت از یک طرف یا شخص در مردم ایجاد شود؛ بلکه آنان وظیفه دارند مردم را به گونه ای هدایت کنند که با شادابی، روز هفتم اسفند پای صندوق های رأی حاضر شوند.
وی افزود: عوامل اجرایی موظف به صیانت از رأی مردم به عنوان حق الناس هستند و لذا امانتداری یکی از وظایف شرعی و قانونی آنان در انتخابات است.
هاشمی با اشاره به موضوع انتخاب هیأت اجرایی انتخابات گفت: مگر می شود در استانی که 13 میلیون نفر جمعیت و در مرکز آن که 8 میلیون نفر جمعیت دارد، 30 نفر انسان متدین، مؤمن، خوش نام و قانون گرا برای هیأت های اجرایی پیبدا نکنیم که عده ای اینگونه از این مسأله می ترسند؟ اگر این تعداد نفر پیدا نکنیم وای به حال ما! تمام کسانی که در امر انتخابات هستند عهد کرده اند که امانت دار باشند و صیانت از رأی مردم کنند.
وی با تأکید بر صیانت از آراء مردم گفت: هیأت های اجرایی در مرحله تأیید صلاحیت کاندیداها، از مراجع 4 گانه ذکر شده در قانون استفاده می کنند و نباید مسائل دیگر را در این موضوع دخالت دهند.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =