«خبرجنوب» نوشت: مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس برلزوم حفاظت الکترونیک آثار تاریخی تا کید کرد و گفت:طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا آخر امسال تمامی آثار شاخص تاریخی و فرهنگی استان که پر بازدید کننده نیز هستند به صورت الکترونیکی محافظت می شوند.

مصیب امیری افزود: حفاظت الکترونیکی برای افزایش ضریب ایمنی حفاظت آثار تاریخی صورت می گیرد و چنین اقدامی طی سه سال و نیم اخیر در استان فارس شدت بیشتری گرفته است.
وی با اشاره به اینکه حفاظت الکترونیکی آثار تاریخی سراسر کشور به عنوان یکی ازاولویت های اصلی سازمان میراث فرهنگی در سال جاری است، افزود : در حال حاضر نزدیک به 20 اثر شاخص استان به صورت الکترونیکی محافظت می شود.
به گفته مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس این اقدام با هدف حفاظت بهتر و اصولی تر از این اماکن تاریخی و فرهنگی فارس صورت میگیرد.
بنا بر این گزارش در حال حاضر آرامگاه های حافظ، سعدی، موزه پارس، شهر تاریخی بیشاپور، تنگ چوگان در شهرستان کازرون ، نقش رجب، نقش رستم و تختجمشید در شهرستان مرودشت و مجموعه جهانی پاسارگاد همچنین
ارگ کریم خانی، حمام وکیل در شیراز و کاخ اردشیر بابکان در فیروزآباد، کاخ ساسانی سروستان و موزه تخصصی لار به دوربین مدار بسته مجهز شدند و به صورت الکترونیک حفاظت میشوند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 671046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =