نماینده مردم خاش: ضرورت تکمیل زیرساخت‌ها به دلیل خروج بلوچستان از منطقه قرمز گردشگری

خانه ملت نوشت: نماینده مردم خاش در مجلس معتقد است خروج منطقه بلوچستان از منطقه قرمز گردشگری در صورت تکمیل زیرساخت‌ها می‌تواند به ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مردم منطقه منتهی شود.

علی کرد در پی خروج بلوچستان از منطقه قرمز گردشگری به ضرورت تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در استان سیستان و پلوچستان با توجه به ظرفیت‌های بالای گردشگری این استان اشاره کرد و گفت: خروج استان بلوچستان از منطقه قرمز گردشگری به دلیل قدمت بالای 5 هزار ساله، زیباهای تاریخی و طبیعی همچون شهر سوخته و دارا بودن مناطقی با قصرها و سنگ نوشته‌های شگفت‌انگیز تاریخی، صنایع دستی و... ، می‌تواند منجر به جذب گردشگر به این منطقه و درآمدزایی برای آن شود اما این مهم نیازمند اصلاح و تکمیل زیرساخت‌ها است.

نماینده مردم خاش و نصرت آباد و میرجاوه و کورین در مجلس شورای اسلامی قرار دادن استان سیستان و بلوچستان را در خطه قرمز مرزی ظلم بزرگی به مردم منطقه دانست و افزود: قرار گرفتن در مسیر دو کشور نابسامان افغانستان و پاکستان، این استان را با مشکلاتی رو به رو کرد به گونه‌ای دود نابسامانی‌های این دو کشور به چشم مردم سیستان و بلوچستان نیز رفته است اما خوشبختانه اکنون با هوشیاری مسئولان نظام و سربازان گمنام امام زمان و مشارکت مردم، امنیت در منطقه برقرار است و اقوام در مرزها مستقر شده‌اند.

وی با بیان اینکه آغوش مردم سیستان برای پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی باز است، گفت: خوشبختانه مسیر ریلی در حال گسترش در اکثر شهرهای استان است و جاده ترانزیتی از شمال و تا جنوب نیز دسترسی به این منطقه را آسان کرده است اما ساخت هتل، متل، سرویس‌های بهداشتی، امکانات تفریحی و شهری، تکمیل ناوگان دریایی، زمینی و هوایی و... باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

کرد ادامه داد: اکنون تا زمان تکمیل زیرساخت‌ها می‌تواند مهمان‌سراها و هتل‌های سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی را مورد استفاده قرارداد ضمن آنکه در خانه‌های مردم منطقه نیز به روی میهمان باز است لذا با کمی آموزش آن‌ها در راستای چگونگی پذیرایی از مسافر و توریست می‌توان از این ظرفیت در راستای ایجاد اشتغال برای مَحلی‌ها استفاده کرد.

نماینده مردم خاش و نصرت آباد و میرجاوه و کورین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باید با ایجاد تعاون‌های گردشگری و صنایع‌دستی و تبلیغات جاذبه‌های گردشگری منطقه سیستان و بلوچستان اشتغال‌زایی را موجب شود./

47238

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =