صاحبان قلیان‌سراهای البرز در صورت تغییر شغل وام ۲۰ میلیونی بدون بهره دریافت می‌کنند

تسنیم گفت: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز از ارائه تسهیلات ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومانی ایجاد اشتغال در جهت تغییر شرایط کار و ایجاد شغل جدید برای صاحبان قلیان‌سراهای استان البرز خبر داد.


 اسماعیل خلیلی با اشاره به تاکیدات نماینده ولی‌فقیه در استان البرز درباره رفع معضل بیکاری جوانان و نیز تقدیر از زحمات دستگاه قضایی برای جمع‌آوری قلیان مراکز غیر قانونی و مکان‌های عمومی اظهار داشت: در راستای سالم‌سازی اجتماعی و اجرای قانون توسط دادستان عمومی و انقلاب استان مبنی بر ممنوعیت استفاده از دخانیات و قلیان در اماکن عمومی و نیز تاکیدات نماینده ولی‌فقیه در خطبه‌های نماز جمعه درباره حمایت از طرح فوق و نیز کمک به ایجاد فضای کسب و کار جدید برای افرادی که از طریق عرضه قلیان ارتزاق می‌کنند این اداره در جهت حمایت از اقدامات و نیز حل مشکل این قشر آمادگی دارد تا اقداماتی را انجام دهد.
وی افزود: در جهت تغییر شرایط کار و ایجاد شغل جدید برای صاحبان قلیانسراهای استان، اداره کل تعاون آمادگی دارد تسهیلات از 10 میلیون تا 20 میلیون تومان وام بدون بهره بصورت قرض‌الحسنه به صاحبان این مشاغل پرداخت کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز بیان کرد: اگر در این راستا از سوی صاحبان این نوع مشاغل کسب وکاری جدید ایجاد شود که منجر به اشتغال چندین نفر شود این وام بدون بهره تا 50 میلیون تومان هم قابل افزایش خواهد بود.
خلیلی با بیان اینکه ایجاد تفریحات سالم و نیز فراهم‌کردن زمینه توسعه کسب و کار و اشتغال برای جوانان موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، گفت: باید با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مناسب زمینه توسعه فضای کسب و کار و ایجاد مشاغل نوع جدید در کشور و استان فراهم شود و در راستای آن با فرهنگ‌سازی مناسب خطرات و مضرات ناشی از مصرف مواد دخانی و آسیب‌های ناشی از آن در جامعه تشریح شود.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز با بیان اینکه در این مسیر توسعه وافزایش اماکن ورزشی وفرهنگی برای جوانان نیز از مهمترین عامل در جهت سالم‌سازی اجتماعی است که باید در دستور کار متولیان فرهنگی و اجتماعی کشور قرار گیرد، گفت: توسعه فضای فرهنگی و ورزشی در کلان شهر کرج لازم و ضروری است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =