خبرگزاری صدا وسیما نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد آمریکا در پی تحمیل راه حل به هیچ یک از دو طرف درگیری(در شورای همکاری خلیج فارس) نیست.

شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای قطری در دوحه، اعلام کرد، همه طرف ها ( در شورای همکاری خلیج فارس) را به گفتگو و آرامش فرا می خوانیم.

تیلرسون ادامه داد، آمریکا و قطر در حوزه مبارزه با تروریسم تلاش های مهمی دارند. آمریکا و قطر در حوزه مبارزه با تروریسم تلاش های مهمی دارند. 

رکس تیلرسون گفت عربستان سعودی برای آغاز گفتگوهای مستقیم با قطر درباره حل تحریم های دیپلماتیک و تجاری بر ضد دوحه که از پنج ماه پیش بر ضد این کشور اعمال شده است، آماده نیست.وزیر امور خارجه آمریکا درباره گفتگوهایش با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در ریاض برای پایان دادن به بحران منطقه خلیج فارس گفت تاکنون هیچ نشانه قوی مبنی بر اینکه طرفهای درگیر آماده گفتگو هستند، وجود ندارد.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود آمریکا مشوق برگزاری همه پرسی در کردستان عراق نبود. از طرف های عراقی می خواهیم به مرزهای سابق پایبند باشند و به گفتگو روی آورند.

محمد بن عبدالرحمان وزیر امور خارجه قطر نیز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای آمریکایی در دوحه، اعلام کرد، از نگاه ما برگزاری نشست شورای همکاری (خلیج فارس) می تواند فرصت خوبی برای گفتگوها باشد.
وزیر قطری ادامه داد، هرگونه تاخیر در برگزاری کنفرانس سران شورای همکاری(خلیج فارس) ناشی از خرده گیری های کشورهای محاصره کننده باشد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =