۹ سال پیش در چنین روزی، محمود احمدی‎نژاد به مجلس هشتم آمده بود تا از صادق محصولی به عنوان وزیر پیشنهادی کشور دفاع کند. او در این جلسه از همیاری دولت و مجلس سخن گفت و در بخشی از سخنانش از علی لاریجانی به عنوان «برادر عزیزم» یاد کرده و پیش بینی کرد که هیچ گاه نیروهای انقلاب رودرروی هم قرار نخواهند گرفت.

به گزارش خبرآنلاین، پیش بینی او تنها چند سال دوام آورد و در روز یکشنبه سیاه که او در جلسه استیضاح وزیر کارش شیخ الاسلام حضور یافته بود، لحن کلامش نسبت به رییس مجلس تغییری 180 درجه ای یافت. او این روزها هم که روسای قوای مقننه و قضاییه را «برادران لاریجانی» خطاب می‎کند، بار دیگر به رویارویی با نیروهای انقلاب رو آورده است.

در ادامه بخش‎هایی از سخنان احمدی نژاد در کسوت رییس دولت نهم را در 28 آبان ماه سال 87، در مجلس شورای اسلامی و در دفاع از صادق محصولی بخوانید:
* اين دولت تنها دولتي است كه بارها به صراحت اعلام كرده است كه مجلس مقتدر بالاترين يار و همكار دولت است. در طول اين سه سال ميزان جلسات مشترك دولت و مجلس بيش از 8 سال قبل از آن است. در طول اين سه سال ملاقات‌هايي كه بنده خدمت نمايندگان محترم بودم كميسيون‌ها، فراكسيون‌ها، مجامع استاني، نفر به نفر بيش از 16 سال قبل از اين دولت است.

*بارها و بارها از همين تريبون مقدس افرادي آمدند و برخي از نمايندگان محترم از بالا تا پايين دولت را شسته‌اند، اما ما حتي يك دفعه هم نگفتيم كه مجلس چنين كرد؛ چراكه به باور ما آن فرد يك نماينده و آزاد است و اظهارنظر مي‌كند و نظرش نيز محترم است، حتي فردي نيز مخالفش نظر مي‌دهد. اين خاصيت اصالت و زنده بودن مجلس است.
*بنده اين را مي‌گويم تا ديگران كه خيالاتي هستند، و بيرون از دولت و مجلس، بدانند كه با اين حرف‌ها نه دولت دلش نسبت به مجلس و نه مجلس دلش نسبت به دولت مكدر و چركين مي‌شود. جايگاه دولت و مجلس بسيار فراتر از اين حرف‌هاست.
*در مورد رابطه ثروت و قدرت که یکی از موارد مخالفت برخی نمایندگان با صادق محصولی بود، باید بگویم هرگاه كساني كه در راس قدرت هستند دست به كار اقتصادي بزنند و جيب‌ها را انباشته كنند، من و شما بايد جلوي آن‌ها بايستيم؛ چراكه آن‌ها در راس قدرت‌اند. مشكل اينجاست؛ برخي از آن‌هايي كه مسوولند به كار اقتصادي رفته‌اند، اما كسي كه از دوره مسووليت كنار رفته آيا بايد خانه بنشيند؟ كجاي اين‌كه اين فرد كار اقتصادي كرده مشكل و عيب است؟ ‌البته اگر مشي و سليقه بنده را بخواهيد، دو ـ سه پيشنهاد دارم كه اگر دوستان موافق بودند اين موارد را لايحه و طرح مي‌كنيم و در خدمت شما هستيم. يكي از اين موارد اين است كه يا ما لايحه يا شما طرحي بدهيد كه ثروت تمام كساني كه بعد از انقلاب مدير بودند و در دوره‌ مديريت در ثروت آن‌ها تغييري ايجاد شده است از فرماندار به بالا تا رييس‌جمهور و يا رييس فلان نهاد يك‌جا بررسي كنيم و قال قضيه را بكنيم. ما با اين موضوع موافق هستيم، بنده اولين نفر، خدمت شما هستم و فكر مي‌كنم برادر عزيزم جناب آقاي لاريجاني، همچنين يقين دارم كه نمايندگان مجلس با اين موضوع موافق هستند.

*كساني كه آن بيرون نشسته‌اند و ستاد تشكيل داده‌اند و شما مي‌دانيد و ما هم مي‌دانيم به خيال خام خودشان مي‌خواهند با برخي حرف‌هاي دم دستي و ابتدايي دلخوري و نقار ايجاد كنند، آنها بدانند به جايي نخواهند رسيد و مايوس خواهند شد. آن روز نخواهد رسيد كه ببينند نيروهاي انقلاب در مقابل هم ايستاده‌اند و فرصت را براي تحرك كساني كه روزي مي‌خواستند همه‌ مملكت را يكجا بفروشند و چيزي نگيرند، بلكه چيزي هم بدهند، بيايند وسط و مساله‌سازي كنند.
27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
    3 8
    مختار زمان