برگزاری اولین جشنواره استانی غذاهای محلی به مناسبت شب یلدا

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان از برگزاری اولین جشنواره استانی غذاهای محلی به مناسبت شب یلدا در تاریخ 28 آذرماه سالجاری در سنندج خبر داد.

سید جمیل احمدی در گفتگو با خبرآنلاین، از برگزاری اولین جشنواره استانی غذاهای محلی به مناسبت شب یلدا درتاریخ 28 آذرماه سالجاری در سنندج خبر داد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را حفظ آئین و سنت های شب یلدا، معرفی آداب و رسوم شب یلدا در استان کردستان و شناسایی افراد ماهر در حوزه صنایع غذایی ذکر کرد و افزود : اگر نگاهی به عادت های غذایی مردم در کشورهای مختلف بیندازیم متوجه خواهیم شد که شرایط اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و همچنین شرایط اقتصادی حاکم بر جوامع مختلف می تواند از اهمیت بسیار زیادی در عادات غذایی افراد برخوردار باشد.

مدیرکل فنی و حرفه ای کردستان عنوان کرد: استان فرهنگی کردستان با قرار گیری در اقلیم کوهستانی علاوه بر ایجاد چشم اندازهای طبیعی نوع آشپزی و طبخ غذا را نیز تحت تاثیر قرار داده است که در بسیاری از نقاط کشور این آداب و رسوم منحصر به فرد می باشد و برگزاری جشنواره هایی از این دست می تواند به عنوان راهکاری موثر و مفید در شناسایی فرهنگ کردستان و معرفی این آداب و رسوم به مردم عزیز ایران اسلامی باشد.

وی تهیه غذاهای شب یلدا، میوه آرایی و پیش غذاهای شب یلدا را از محورهای اصلی برگزاری این جشنواره نام برد و خاطر نشان کرد: علاقمندان می توانند از تاریخ 16 لغایت 22 آذر ماه سالجاری با مراجعه به مراکز آموزش فنی و حرفه ای در سطح شهرستان ها و آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای پانیذ ثبت نام کنند.

گفتنی است اولین جشنواره استانی غذاهای محلی با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل ورزش و جوانان در تاریخ 28 آذرماه سالجاری در هتل شادی سنندج برگزار می شود.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =