۰ نفر
۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: خبرگزاری فرانسه به نقل از کاخ سفید اعلام کرد ترامپ و مکرون «بر ضرورت همکاری با متحدان خود برای مقابله با فعالیت‌های حزب الله و ایران در منطقه» تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس؛ امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه روز شنبه پس از دیدار با سعد حریری نخست وزیر مستعفی لبنان در پاریس رایزنی هایی را از جمله با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود درباره بحران لبنان انجام داد.

کاخ سفید اعلام کرد: ترامپ و مکرون «بر ضرورت همکاری با متحدان خود برای مقابله با نقش حزب الله و ایران در منطقه» تاکید کردند.
الیزه پیش از این از گفتگوی تلفنی مکرون با میشل عون رئیس جمهور لبنان، دونالد ترامپ، عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر و سپس با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد خبر داد.

الیزه بدون اشاره به نتایج این گفتگوها اعلام کرد: مکرون با آنها «درباره اوضاع خاورمیانه، راه های تثبیت اوضاع در منطقه و برقراری صلح» گفتگو کرد.

الیزه افزود: امانوئل مکرون در روزهای آتی به رایزنی با دیگر رهبران جهان ادامه خواهد داد.

رویکرد جانبدارانه پاریس

رئیس جمهور فرانسه روز جمعه بر عزم خود برای گفتگو با ایران تاکید کرد. ایران بعد از انتقادهای ژان ایو لو دریان وزیر امور خارجه فرانسه از تهران، پاریس را به رویکرد «جانبدارانه» متهم کرد.

ایران اعلام کرد: «نقش فرانسه در این است که در برقراری صلح نقش ایفا کند، در اختلافات ملی و منطقه ای دخالت نکند و از حمایت از گروهی در برابر گروهی دیگر خودداری کند که در آن بسیاری تلاش می کنند قدرت های غربی را به خصومت فزاینده بین سنی ها و شیعیان بکشانند».

مکرون با اشاره به اینکه « موضع فرانسه گفتگو با همه جهان است» تاکید کرد: « منافع همه در تلاش برای برقراری آرامش است ».
رئیس جمهور فرانسه که از تصمیم خود برای سفر به ایران در سال 2018 خبر داده است، گفت: «خواست ما کمرنگ شدن نقش منطقه ای ایران و شفاف سازی بیشتر درباره موشک بالستیک ایران است».

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
    2 0
    بنظر من میاد مکرون باهوش تر از این حرفهاست. حریری هم واقعیت حزب الله در لبنان را بهتر از هر فرد دیگری حس می کند. مشکلاتی وجود دارد که فکر می کنم حل شود. گمان نکنم خود حریری هم خیلی دنبال آشوب در لبنان باشد ولی وسط ماجرا گیرافتاده.