دومین دوره جایزه بین المللی مصطفی (ص)، معتبرترین جایزه علمی جهان اسلام، ۱۲ آذر ماه با حمایت ویژه همراه اول برگزار می شود.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور خاورمیانه در راستای مسؤولیت اجتماعی خود و با تمرکز بر توسعه رویکردهای دانشگاهی، نوآورانه و نگاه علمی به کسب و کار، حامی اصلی دومین دوره این جایزه شده است. جایزه مصطفی(ص)، نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام است که هر دو سال یک ‌بار به دانشمندان مسلمان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می شود. این جایزه به احترام نام پیامبر اسلام(ص) و به دلیل تأکید بسیار آن حضرت به علم ‌آموزی، به نام یکی از القاب ایشان، مصطفی(ص)، به معنای برگزیده نام‌گذاری شده است.

جایزه مصطفی(ص) با شناسایی، معرفی و تقدیر شایسته از برترین‌های علم و فناوری در جهان اسلام، علم‌ آموزی و پژوهش را در جوامع اسلامی ترویج و تشویق می‌ کند. همچنین این جایزه پیشگام توسعه روابط منطقه ‌ای نهادهای علمی و فناوری در کشورهای اسلامی است و با تقویت ارتباط علمی میان دانشمندان و پژوهشگران جهان اسلام به رشد و تعالی علمی در کشورهای اسلامی کمک خواهد کرد.
جایزه مصطفی(ص) چهار رشته «علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات»، «علم و فناوری زیستی و پزشکی»، «علم و فناوری نانو» و «کلیه زمینه ‌های علم و فناوری» را تحت پوشش قرار می دهد. برگزیدگان در هر رشته علاوه بر دریافت لوح و مدال مخصوص جایزه، مبلغ ۵۰۰ هزار دلار جایزه ویژه نیز دریافت می ‌کنند که مبلغ آن از محل موقوفات جایزه تأمین می ‌شود.

جایزه مصطفی(ص) در سال ۱۳۹۱ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است. شورای سیاست‌گذاری متشکل از دانشگاه ‌ها و مراکز علمی بزرگ ایران و جهان اسلام بر روند اعطای این جایزه نظارت می ‌کند. این جایزه به طرح‌ هایی تعلق می ‌گیرد که زمینه‌ ساز بهبود زندگی بشر بوده و در آنها، محققان دست به نوآوری‌ های مشهود در مرزهای دانش و فناوری زده باشند.
2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730072