۰ نفر
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: سوریه تهاجم ترکیه را به شهر عفرین که بخش جدایی ناپذیر اراضی سوریه است شدیدا محکوم می کند. این اقدام تجاوزکارانه، جدیدترین نمونه از سلسله حملات ترکیه به حاکمیت ملی سوریه به شمار می رود.

به نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه اين منبع در ادامه افزوده است است: سوريه ادعاهاي حکومت ترکيه را مبني بر اينکه آغاز عمليات نظامي در عفرين را به اطلاع دولت سوريه رسانده است کاملا رد مي کند و از جامعه بين المللي مي خواهد اين تهاجم را محکوم کرده و تدابير لازم را براي متوقف ساختن آن در پيش گيرد.

سوريه همچنين اعلام کرد ترکيه درباره حمله بي رحمانه به عفرين دمشق را مطلع نکرده است.

وزارت امور خارجه سوريه اعلام کرد، دمشق از سازمان ملل متحد مي خواهد تجاوز ترکيه به خاک سوريه را محکوم کند و براي متوقف ساختن اين اقدام تدابير لازم بينديشد.

ترکيه روز شنبه حمله زميني و هوايي به مواضع يک گروه شبه نظامي کرد که آن را سازمان تروريستي تلقي مي کند در منطقه عفرين در شمال سوريه آغاز کرد.

مولود چاووش اوغلو وزير امور خارجه ترکيه در مصاحبه اي تلويزيوني اعلام کرد: ما همه طرف ها را درباره آنچه که انجام مي دهيم مطلع کرده ايم. ما حتي حکومت سوريه را به صورت مکتوب مطلع کرده ايم.

وي افزود: ما هر چند با حکومت سوريه رابطه نداريم اما اقدامات خود را در چارچوب حقوق بين الملل انجام مي دهيم.

عفرين تحت کنترل يگان هاي مدافع خلق کرد (ي پ گ)، گروه شبه نظامي کرد هم پيمان آمريکا در مبارزه با ترويست هاي وهابي صهيونيستي داعش است. دور نماي حمله گسترده ترکيه به سوريه آمريکا را نگران کرده است.

آنکارا ي پ گ را شاخه حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در سوريه تلقي مي کند.

49311

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام PT ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    3 1
    خبر نداری اما داداش بزرگت روسیه با ترکیه بر سر کردها معامله کرده