فرمانده انتظامی استان اصفهان در ارتباط با کشف دستمال‌های آلوده به مواد مخدر در اصفهان گفت: بررسی دقیق در این زمینه انجام و چنین کشفیاتی در حوزه پلیس اصفهان نداشتیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار مهدی معصوم بیگی صبح یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مرکز پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه در ارتباط با مواد مخدر در حوزه فضای مجازی اشراف و تمرکز خوبی وجود دارد، تاکید کرد:در ارتباط با کشف دستمال‌های آلوده به مواد مخدر در اصفهان  بررسی دقیق در این زمینه انجام و چنین کشفیاتی در حوزه پلیس اصفهان نداشتیم.

وی ادامه داد: اگر موردی توسط مردم مشاهده شده ظاهری و جعلی است بدین معنا که آلوده به مواد مخدر نبوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: خط مستقیم در حوزه مبارزه با مواد مخدر و پلیس فتا ایجاد شده است و بخشی از فعالیت‌هایی که در حوزه فضای مجازی شکل کمی گیرد به فوریت خط عملیاتی آن در اختیار پلیس مواد مخدر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه با اقدامات هوشمندانه انتظامی استان در این بخش مدیریت و اشراف خوبی در حوزه فضای مجازی در بحث فعالیت موادفروشان وجود دارد، اظهار داشت: این امر برای خانواده‌ها دغدغه آفرین است که فرزندان آنها در فضای مجازی با انواع مواد مخدر وشیوه مصرف آن آشنا شده و فریب بخورند و بر این اساس این نوع سایت ها مورد شناسایی و برخورد جدی نیروی انتظامی هستند.

تهیه اطلس تمام کانونهای جرم مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه اطلس تمام کانونهای جرم مواد مخدر آماده شده است، ابراز داشت: کانون و یا آشپزخانه مواد مخدر صنعتی در اصفهان بسیار جزئی و محدود بوده و جلوی این نوع فعالیت ها گرفته شده است.

70 درصد مواد مخدر کشف شده توسط ژلیس تریاک بوده است

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با عمده مواد مخدر کشف شده توسط پلیس ادامه داد: 70 درصد مواد کشف شده تریاک، 17 درصد حشیش، چهار درصد هروئین، هفت درصد گراس و سه در درصد تفاله های تریاک بوده است.

معصوم بیگی تاکید کرد: در زمان عبور از استان اصفهان به سمت استان‌های مرکزی قاچاقچیان دستگیر شدند و مرکز بارگیری استان های شرقی و جنوبی بوده است.

آمار بانوان فعال در حوزه توزیع و مصرف مواد مخدر کمتر از سه درصد است

وی تعداد بانوان فعال در حوزه توزیع و مصرف مواد مخدر را کمتر از سه درصد کل عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه ایستگاه های بازرسی مواد مخدر کمربندهای ایمنی هستند و باید تجهیز شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه اصفهان از استان های ترانزیتی کشور است ما در پی ارتقای تجهیزات فنی، پلیسی و نیروی انسانی این ایستگاه‌های بازرسی هستیم. نوعی که در سلسله عملیات‌های اخیر حدود دو تن انواع مواد مخدر کشف و ۲۷ نفر از فروشندگان عمده و اصلی دستگیر شدند.

دستگیری ۵۰۰ خرده فروش مواد در عملیات‌های اخیر پلیس

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه ۱۸ خودرو از قاچاقچیان کشف و تعدادی باند شناسایی و منهدم شدند، بیان داشت: خرده فروشان متجاهر، تکمیل کننده حوزه جرم در زمینه مواد مخدر هستند و اقداماتی در این راستا انجام و حدود ۵۰۰ نفر از این افراد دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه در مجموع اقدامات سال جاری حدود ۲۵ تن انواع مواد مخدر توسط نیروی انتظامی استان کشف شد، ابراز داشت: تا این لحظه حدود ۱۲۰ باند عمده مواد مخدر شناسایی و با آنها برخورد شد که نسبت به سال گذشته شناسایی و برخورد ۲۱ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۳۲ درصدی پاکسازی کانون های مواد مخدر

معصوم بیگی با بیان اینکه در طرح پاکسازی نقاط آلوده مواد مخدر دو هزار و ۲۰۰ نقطه کشف شد که نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد افزایش داشته است، گفت: همچنین ۷۰۰ دستگاه خودروی حامل مواد مخدر و وابسته به جریان مافیا و باندهای مواد مخدر توقیف شد که نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: تشکیل حدود ۱۶ هزار پرونده در حوزه مواد مخدر حوزه انتظامی تشکیل شده است که مبین تلاش مجاهدانه نیروی انتظامی در این زمینه است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =