مجیدیه، محله ای قطعه قطعه شده در شرق تهران

شمال شرقی منطقه هشت تهران محله مجیدیه نام دارد. محله ای که گذشتن بزرگراه ها آن را قطعه قطعه کرده است.

رسالت از آن خیابان دو بخش جنوبی و شمالی درست و صیاد شیرازی دبستان را از آن جدا کرده است. با اینکه مشخصه های مشترک بین این سه قسمت نشان از این دارد که روزگاری همه در یک قطعه زمین به اسم مجیدیه زندگی می کردند اما ممکن است روزی برسد که فضای شهری متفاوت این سه با هم نشانه ای از پیوند قدیمی شان ندهد. آن وقت دیگر کسی در این محله نمی داند که پیش از این مجیدیه از شمال به تپه های شمس آباد، از جنوب به رودخانه مجیدیه، از غرب به زرین گلاب (دبستان) و از شرق به وحیدیه محدود می شد. با این حال مشکل عبور از اتوبان برای رسیدن به هرکدام از این محله ها کار را برای شهروندان اینجا سخت کرده است.

علاوه بر این باعث جدایی حس ساکنان از هم دیگر شده است. از همین رو است که ساکنان قدیمی مجیدیه خودشان را از ساکنان دبستان جدا می کنند و خود را از یک محله نمی دانند. برای آنها که تقسیمات محله ای معنای خاصی ندارد اهمیتی هم داده نمی شود که در شورایاری ها دبستان بخش غربی محله مجیدیه حساب می شود. ابتدا زمین های خیابان دبستان متعلق به ارتش بود و به خاطر مدرسه دخترانه ای که در آن ساخته بودند به نام دبستان شهرت پیدا کرد. اسم مجیدیه هم از روی نام یکی از شاهزاده های ساکن در این منطقه در زبان ها جا افتاده است.

چه قصد فروختن و از نو دوباره ساختن داشته باشید و چه بخواهید در این خانه زندگی کنید برای خرید خانه در مجیدیه تقریبا مشکل زیادی ندارید. اینجا محله قدیمی به حساب می آید که عرض بعضی از کوچه های آن مانند محله های قدیمی تهران آن قدر کم است که حتی هنوز ماشین هم از آن نمی گذرد.

اگرچه خانه های آگهی شده برای فروش در تهران کم نیستند اما به نظر می آِید که خرید خانه در مجیدیه رابطه زیادی با تکنولوژی و اینترنت ندارد. برای همین تعداد خانه های آگهی شده در وب سایت ها آنقدری نیست که به صورت آنلاین به شما قدرت انتخاب و تصمیم گیری بدهد. برای مثال می توانید در نظر داشته باشید که یکی از آن خانه هایی که از باغچه آن درخت ها به سمت کوچه سرازیر شده اند با 87 متر متراژ و دارای 5 اتاق حدود 600 میلیون تومان و قیمت هر متراژ از خانه مسکونی قدیمی 81 متری با یک اتاق و نزدیک به کلیسا   5 میلیون و 800 هزار تومان است. قیمت خرید خانه در مجیدیه تا حدود متری 7 میلیون تومان هم می رسد اما اگر برای کوبیدن و دوباره از نو ساختن دنبال واحد کهنه ای می گردید نیاز نیست که اینقدر هزینه کنید.این واحدهای قدیمی ساز را با عددهای پایین تر هم می توانید خریداری کنید. مثلا یک خانه 77 متری کلنگی در این جا متری 5 میلیون و 400 هزار تومان بوده و به قیمت 420 میلیون تومان فروخته می شود. اگر در فکر ساخت واحد جدیدی جدی هستید می توانید به ساخت بیمارستان فکر کنید. همچنین بیشتر مراکز خرید مجیدیه محلی بوده و بیشتر ساکنان برای خرید به مرکز دنیای خرید نور می روند که رفت آمد به آن به خاطر عبور از رسالت کمی دشوار است.

2121

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727531