یک بیانیه اشتباه و یک مجموعه تصمیمات اشتباهی سبب شده تا علی کریمی اینگونه رودرروی مرجع تصمیم ساز فوتبال صف بکشد.

عرفان حاجی بابایی:علی کریمی رخ به رخ فدراسیون فوتبال شده است. این بار او بعد از سئوال هایی درباره شفاف سازی فدراسیون فوتبال، از پی پرداختن به مسائل گاسیپ که اطراف تیم ملی درباره اش سخن می گویند رفته است. دست گذاشته است روی یکی از دستیاران جدید کی روش که پسر جوانی است و مربی بچه ها در کشورش بوده است. او این بار درباره او توضیح خواسته است.

تصاویر مختلفی هم منتشر کرده است. این موج جدید پرسش های کریمی از رئیس فدراسیون فوتبال است. یک بیانیه اشتباه و ترس از پاسخگویی درست و شفاف سبب شده علی کریمی هر روز به جزئیات جدیدتری در فدراسیون فوتبال بپردازد. علی کریمی که از اول دنبال حقش بود، حالا در مقام یک آزادی خواه قد علم کرده است و خیلی از اهالی فوتبال هم از پی او راه افتاده اند.

ماجرا ساده بود. کریمی اعتراضی کرده بود درباره قراردادش و شکایتی که داشت. می شد آن را در چارچوب منطقی پاسخ داد اما فدراسیون فوتبال بیانیه صادر کرد و با لحن بدی وارد دعوایی شد که دعوای آنها نبود. کریمی بعد از آن خواهان روشنگری شد و تشکیلات اداره کننده فوتبال جلوی پخش مصاحبه اش را از تلویزیون گرفت. گذاشت جبهه ای  علیه فدراسیون ایجاد شود و حالا هر بار علی کریمی دارد پرسشی جدید به پرسش هایش می افزاید. سئوال هایی که کم کم چالش پیش روی مهدی تاج و دوستانش را بزرگتر می کند. آنها فرصت شفاف سازی را از دست می دهند و هر بار با اشتباه درباره مواردی چون علی کریمی بر مشکلات شان می افزایند.

راه پاسخگویی به علی کریمی شاید راهکاری بود که مرحوم مجید تهرانیان، استاد پیشکسوت ارتباطات گفته بود. اینکه بگذارید منتقدانی که بگم، بگم می کنند، بگم های شان را بگویند تا مشخص شود چه برای گفتن دارند. آن گونه فرصت بهتری برای پاسخگویی دارید. از طرح پرسش نترسید و با ادبیات منطق، پاسخ منتقد را بدهید. 

راهکارهایی که هیچ یک از سوی فدراسیون در قبال کریمی اتخاذ نشد. آنها برای شکستن این جبهه منتقدان مجبور شدند با علی دایی به طور جداگانه و خاص حرف بزنند و دلش را بدست آورند و شاید درباره بقیه همراهان دایی هم تک به تک دنبال این راه بروند. 

برای علی کریمی محتمل ترین راهی که به نظر در نهایت به سراغش می روند شکایت است اما از یاد می برند آنکه حساب پاک است، از محاسبه چه باک است. 

این پرسش های علی کریمی در هر صورت یک پاسخی دارند. اینکه مربی مورد نظر سرمربی تیم ملی و رزومه ارائه شده از سویش چه بوده که با او قراردادی امضاء شده، آن هم از سوی مربی سرشناسی که تا به حال نتایجش نشان داده فوتبال مان از اعتماد به او سود برده است، ساده ترین تصمیم یک رئیس فدراسیون فوتبال است.

41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    70 0
    برابر فارسی گاسیپ: اراجيف، شایعات بی اساس، دری وری. اینجور نوشتن توهین به زبان، موضوع و مخاطب هست.
    • بی نام NL ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
      1 0
      دری وری را خوب اومدی
  • یاسر A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    28 1
    وقتی خود شما نمیتونید کریمی رو مستقیم نقد کنید و از کلمات مجهول و پیچوندن مخاطب استفاده میکنید از فدراسیون چه انتظار دارید؟ هر روز یکنفر از نویسنده هاتون یک مطلب مینویسه که چرا تاج جواب نمیده
  • علی A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    19 4
    علی کریمی یعنی عشق و صداقت
    • بی نام NL ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
      0 7
      تابحال کسی با شما صداقت نداشته که بتوانید معنی صداقت را خوب درک کنید .