فیلم | ب‌ام‌و ام۵ رکورد جهان را شکست: ۳۷۴ کیلومتر دریفت خالص

تیمی حرفه‌ای با استفاده از دو دستگاه خودروی بهینه‌شده BMW M5 توانست در مانوری ۸ ساعته، رکورد دریفت جهان را به ۳۷۴٫۲ کیلومتر برساند. این رکوردشکنی در پیست مرکز نمایشی کارولینای جنوبی ثبت شد و مهم‌ترین بخش آن، سوخت‌رسانی به روش هواپیماهای جنگنده بود.

 

 

به گزارش خبرآنلاین، اجرای این رکوردشکنی برعهده یوهان شوارتز (Johan Schwartz)، استاد رانندگی شرکت ب‌ام‌و بود. ب‌ام‌و پیش از این در سال ۲۰۱۳ (۱۳۹۲)، رکورد دریفت ۸۲٫۶ کیلومتری را به نام خود ثبت کرده بود؛ اما کمتر از یک سال بعد، تویوتا با خودروی GT86 این رکورد را به ۱۴۴٫۲ کیلومتر رساند و این، مهم‌ترین انگیزه برای یوهان شوارتز بود تا عنوان خود را پس بگیرد.

مهم‌ترین چالش در این رکوردشکنی، تأمین سوخت موردنیاز بود. در دو رکوردشکنی قبلی، باک سوخت بسیار بزرگی در خودرو تعبیه شده بود؛ اما تیم ب‌ام‌و تصمیم گرفت از مخزن سوخت معمولی استفاده کند و مرتب آن را پر کند.

برای این کار، مهندسان ب‌ام‌و سیستم سوخت‌رسانی خشکی را طراحی کردند که دریچه ورودی آن روی پنجره پشت راننده قرار می‌گرفت. مت باتس (Matt Butts) دیگر عضو پروژه که خطرناک‌ترین بخش مأموریت را عهده‌دار بود، تا نیم‌تنه از پنجره خودروی دوم بیرون می‌آمد تا نازل سوخت‌رسان را به خودروی رکوردشکن متصل کند.

کمتر اشتباهی در هماهنگی بین دو خودرو می‌توانست به آتش‌سوزی یا له‌شدن باتس بین دو خودرو منجر شود؛ اما هماهنگی شوارتز و راننده خودروی سوخت‌رسان، مت مولینز (Matt Mullins) که رئیس تعلیم‌دهندگان مرکز نمایشی ب‌ام‌و است، مانع از بروز حادثه شد. درنهایت، پنج مورد سوخت‌رسانی طی ۸ ساعت با موفقیت انجام گرفت و شوارتز توانست رکورد دریفت ۳۷۴ کیلومتری را در گینس ثبت کند.

منبع: نیواطلس
۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    6 0
    ركورد پرايد چندكيلومتره!!!
    • بی نام A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
      1 0
      پراید از همون لحظه ی تولید در حالت دریفت گیر کرده.