روحانی به اردوغان: تا محو کامل تروریسم از منطقه فاصله داریم

رییس‌جمهوری با اشاره به روابط رو به گسترش ایران و ترکیه، بر استفاده حداکثری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در راستای توسعه مناسبات و همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه در حاشیه نشست سه جانبه سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه در سوچی روسیه، و در دیدار با رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه، با اشاره به روابط روبه گسترش تهران - آنکارا در بخش های مختلف، اظهار داشت: توافقات فی مابین در راستای توسعه و تقویت همکاری های تجاری و اقتصادی دو کشور بسیار حائز اهمیت هستند و باید برای تسریع در اجرای کامل این توافقات تلاش کنیم.

رییس جمهور توسعه همکاری های بانکی ایران و ترکیه بویژه در زمینه تجارت با پول ملی دو کشور را در گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی مورد اشاره قرار داد و از جمله بر ضرورت تشکیل پنجره واحد و فعالیت تمام وقت گمرکات دو کشور در این زمینه نیز تاکید کرد.

روحانی با اشاره به اهمیت ادامه روند همکاری ها و رایزنی های ایران، روسیه و ترکیه در راستای حل وفصل مسائل منطقه ای بویژه در موضوع سوریه، گفت: اجلاس امروز سه جانبه سران سه کشور در سوچی، نقش مهمی در توسعه و تقویت صلح و ثبات پایدار در سوریه و منطقه دارد.

رییس جمهور با بیان اینکه باید تلاش‌ها و رایزنی های سه جانبه و بین المللی درباره حل و فصل سیاسی بحران سوریه ادامه پیدا کند، چراکه هنوز نگرانی هایی در این راستا وجود دارد، خاطرنشان کرد: امروز پایه های اصلی داعش در سوریه و عراق فروریخته است، اما هنوز تا محو کامل تروریسم از منطقه فاصله داریم.

روحانی با اشاره به رایزنی های ایران و ترکیه درباره مسائل مختلف منطقه از جمله در عراق و یمن نیز اظهار داشت: ایران و ترکیه باید برای تحقق اهداف مشترک خود بویژه برقراری صلح و ثبات پایدار در منطقه مناسبات و همکاری های خود را افزایش دهند.

رییس جمهور افزود: دیدارها و رایزنی های مقامات ارشد نظامی ایران و ترکیه نقش مهمی در توسعه روابط دو کشور داشته است.

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه نیز در این دیدار ضمن تسلیت حادثه زلزله در کرمانشاه و ابراز همدردی دولت و ملت ترکیه با مردم ایران، گفت: ترکیه برای توسعه و تعمیق همه جانبه مناسبات و همکاری ها با ایران اهتمام و جدیت دارد.

رییس جمهور ترکیه خاطرنشان کرد: برای رسیدن به هدف 30 میلیارد دلاری در رروابط تجاری و اقتصادی ایران و ترکیه باید در راستای توسعه تجارت ترجیحی و استفاده از پول ملی در مراودات تجاری تلاش کنیم.

اردوغان همچنین رایزنی ها و تلاش های ایران و ترکیه را در حل وفصل مسائل منطقه از جمله سوریه حائز اهمیت دانست و بر ضرورت توسعه همکاری های فی مابین در این راستا تاکید کرد.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =