۰ نفر
۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵

ایرنا نوشت: فیلم «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی که در شصت و نهمین جشنواره فیلم کن برنده جایزه بهترین سناریو و بهترین بازیگری شد، جمعه این هفته در سینماهای ترکیه به روی پرده می‌رود.

آتیلا دورسای منتقد سرشناس سینما در ترکیه روز دوشنبه گفت: «بعداز درگذشت عباس کیارستمی، اصغر فرهادی از کارگردانان مهم و شاخص سینمای ایران است که توانسته به فعالیت خود ادامه دهد.»

دورسای فیلم فرهادی را یک شاهکار دانست و گفت: «فرهادی در فیلم «فروشنده»، برش بسیار فوق العاده‌ای را از جامعه معاصر ایران را به تصویر کشیده است.»

او ادامه داد: «فرهادی ضمن اینکه نشان می‌دهد روشنفکرترین و با فرهنگ‌ترین فرد این جامعه چطور می‌تواند بدخلقی داشته باشد، فرهنگ غالب مردسالاری را به طور جدی نقد می‌کند. اما این کار را ماهرانه بسیار ساده و واقع گرا به تصویر می‌کشد و بازیگران سناریو نیز به خوبی حق مطلب را ادا کرده‌اند.»

نعمان سرتلی نویسنده سینما نیز اصغر فرهادی را کارگردانی موفق ارزیابی کرد و گفت: «داستان‌هایی را که فرهادی از زندگی واقعی و معمولی انسان‌ها می‌سازد، بدون نیاز به هرگونه تزئین و آرایش، واقعیت زندگی را به شکلی که هست، به تصویر می‌کشند. جذر و مدهای رفتار انسانی را با مهارت فوق العاده‌ای دراماتیزه (نمایشی) می‌کند.»

نشریه آناتولی در ادامه نوشته است: «فیلم «جدایی نادر از سیمین» جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان و جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی زبان را دریافت کرد، همچنین او نامزد دریافت همین جایزه در بخش جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی برای فیلم خود بود. اصغر فرهادی در جشنواره فیلم کن 2016، جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره فیلم کن را برای نگارش فیلمنامه فیلم «فروشنده» دریافت کرد.»

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 627069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =