تعطیلی مراکز علمی کاربردی صحت ندارد/ اعطای مجوز تاسیس مرکز و رشته بر اساس نیاز سازمان ها

معاون اجرایی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: شاید رشته ای در یک مرکز علمی کاربردی تعطیل شود اما تعطیلی این مراکز صحت ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از کابران سایت سوالش در مورد دانشگاه جامع علمی کاربردی را این طور مطرح کرده بود: "تعداد واحدهای دانشگاه علمی کاربردی بسیار بالاست و این مراکز بعضا به خاطر به حد نصاب نرسیدن تعداد دانشجو تعطیل می شوند. چه کسی مسئول رسیدگی و نظارت به این واحدهاست که یک روز هستند و فردا نه!"


اما معاون اجرایی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران این ادعا را کاملا تکذیب می کند و می گوید: تعطیل شدن مراکز علمی کاربردی معنا ندارد و شاید در برخی رشته ها این به حد نصاب نرسیدن را داشته باشیم.


کشانی ادامه می دهد: دانشجویان دانشگاه جامع در مراکز مختلف بر اساس رشته ای که در دفترچه انتخاب کرده اند پذیرفته می شوند ولی گاهی برای ثبت نام مراجعه نمی کنند و یک رشته از حد نصاب می افتد.


معاون اجرایی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تهران می گوید: اگر در رشته ای تعداد دانشجویانشان به حد نصاب نرسید و کمتر از ده نفر بود، مرکز موظف است که دانشجویان را برای ادامه تحصیل به مراکز همجوار بفرستد و دیگر امکان تشکیل آن رشته با متقاضی کم را در واحد خودش ندارد.


کشانی می افزاید: در صورت کم بود تعداد دانشجویان یا دو سه مرکز با یکدیگر ادغام می شوند و همان رشته به حیات خود ادامه می دهد، یا به دانشجویان پیشنهاد داده می شود که در همان گروه آموزشی یک رشته دیگر را انتخاب کنند.


او در پایان گفت: مراکز علمی کاربردی خودشان درخواست رشته می دهند و با توجه به مجوز فعالیت و تخصصی که دارند در رشته های ماموریت گرا این کار را انجام می دهند که ممکن است در یک سال پذیرش، تعدادی که مدنظر دارند را نتوانند جذب کنند که در این حالت، باید از روش های گفته شده طبق قوانین استفاده کنند.
17304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مانی IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    2 7
    جون مادرتون بزارید ما فوق دیپلم و بگیریم بعد ببندید.