ایسنا نوشت: یک منبع امنیتی لبنان اعلام کرد که ارتش این کشور در یکی از انبارهای سلاح جبهه النصره یک موشک زمین به هوا مدل "سام" یافته است. نیروهای النصره این انبار را پس از خروج از پایگاه‌هایشان در شمال شرق لبنان، رها کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری رویترز عربی، این منبع گفت:‌ در انبار اسلحه النصره علاوه بر این موشک مدل سام، موشک‌های ضد تانک تاو ساخت آمریکا نیز پیدا شد که نشان می‌دهد این گروه سلاح‌های خطرناک و تاثیرگذاری در اختیار دارد.

در تصاویری که این منبع امنیتی از انبار یاد شده ارسال کرده، تعداد زیادی خمپاره‌انداز و موشک نیز دیده می‌شوند.

گزارش‌هایی که در طول شش سال جنگ در سوریه به شکل پراکنده منتشر شده‌، نشان می‌دهد که گروه‌های مخالف در این کشور موشک‌های سام در اختیار دارند. استفاده شورشیان سوری از این موشک‌های دوش‌پرتاب تاکنون باعث سرنگونی چندین فروند جنگنده و بالگرد ارتش سوریه شده است.

دولت سوریه سال گذشته میلادی اعلام کرد که مخالفان از موشک مدل سام برای ساقط کردن یک پهپاد استفاده کردند اما نیروهای مخالف تاکید کردند که این پهپاد را با تیربارهای ضد هوایی هدف قرار داده‌اند.

جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه است که سال گذشته میلادی با اعلام جدایی از القاعده، نام خود را به فتح الشام تغییر داد.

‌النصره کنترل بخشی از مناطق واقع در مرزهای مشترک سوریه- لبنان را در دست داشت، تا اینکه حزب الله در جنگی خونین این گروه تروریستی را مجبور به خروج از منطقه کرد.

ارتش لبنان اکنون کنترل پایگاه‌هایی که حزب‌الله ماه گذشته میلادی از دست تروریست‌های النصره خارج کرده بود، به دست گرفته است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =