۰ نفر
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷

تهران نو محله قدیمی نشینی است و شاید بتوان ویژگی منحصر به فرد آن را نظم خیابان های داخل آن نامید. علاوه بر آن انتهای تهران نو به نیروهوایی می رسد.

جایی که انقلاب 1358 از آن شروع شد. همچنین مسجد الهادی یکی از مهمترین پایگاه های سیاسی وقت خود بوده و امروز نیز همچنان مراسم مهم مذهبی یا سیاسی در آن برگزار می شود. میدان وثوق یکی از قدیمی ترین میدان های تهران نو است. در اطراف میدان وثوق مغازه هایی وجود دارند که چراغشان از دهه 40 روشن است. این محله مانند نامش تاریخچه قدیمی دارد. وثوق الدوله از شاهزاده های قجری بوده که ملکی در این منطقه داشته است.

وثوق الدوله نماینده مجلس اول و دوم شورای ملی بود. بعد از انقلاب این میدان به امامت تغییر پیدا کرد. بیشتر ساکنان این محله از سال های پیش خانه شان را در این جا ساختند. برای همین خرید خانه در تهران نو کار سختی نیست.

 یک خانه دو طبقه ای 99 متری در این محله 430 میلیون تومان ارزش دارد. خیلی از این خانه ها کلنگی هستند و بیشترشان را باید بعد از خرید بازسازی کرد. نزدیک میدان امامت خانه ای کلنگی و 108 متری را به قیمت 620 میلیون تومان به فروش گذاشته اند.

برای خرید خانه در تهران نو لزوما مجبور نیستید که از واحدهای بزرگ بازدید کنید. یک خانه 60 متری در خیابان بخت آزاد ، منتهی به خیابان دماوند 60 متر متراژ دارد و به خاطر بازسازی که در آن انجام شده قابل سکونت است. به بی آرتی و متو دسترسی خیلی راحتی داشته و از 9 متر انباری و یک اتاق خواب هم برخوردار است. قیمت آن 280 میلیون تومان ارزیابی شده است. 64 متری مشابه دیگری هم در این محله 70 میلیون ارزان تر از مورد قبلی در سایت دیوار پیشنهاد شده است. اما اگر واقعا به دنبال زندگی کردن در خانه ای با حیاط بزرگ و گلدان های گل در آن هستید در خانه های 60 متری به آرزو خود نمی رسید. شما به خانه ای با زیربنا حداقل 500 متر نیاز دارید که با خرید خانه در تهران نو برآورده می شود. محله آشتیانی یکی از محله هایی است که خانه های بیشتری در آن پیدا می شود.

میدان اطلاعات در این محله قرار دارد. یکی از میدان های معروف تهران نو که قبلا به آن فلکه اطلاعات می گفتند. وجه تسمیه آن هم به این بر می گردد که در دهه 40 عده ای از کارمندان روزنامه اطلاعات اینجا زندگی می کردند. فلکه اطلاعات توسط آیت الله کاشانی در سال 1333 افتتاح شده و هنوز ساکنان اینجا آن را به این نام می خوانند.

پیش از آن اما این محله مانند نارمک، وحیدیه و مجیدیه اینجا نیز یکی از روستاهای اطراف تهران بوده است. از سال 1333 ساخت خانه های یک یا دو طبقه شروع شد. خانه هایی که بعضی از آنها هنوز پابرجا هستند.  محله آشتیانی در واقع در جنوب غربی منطقه 13 و تهران نو را از منطقه 12 و 14 جدا کرده است. آشتیانی به خاطر اقلیم خوش آب و هوایی که داشته از دوران قاجار یک منطقه ییلاقی محسوب می شده است.

اما با افزایش جمعیت تهران در دهه 60 کم کم خانه های ویلایی در آن محو و به جای آن آپارتمان های چند واحدی ریشه زدند. قاسم آباد در تهران نو هم دارای سکنه فراوانی است.

آگهی خرید خانه در تهران نو نشان می دهد که یک خانه کلنگی در این منطقه با 300 متر مساحت یک میلیارد و 500 میلیون تومان ارزش دارد. خانه دیگری در مسیل جاجرود با 243 متر بنا متری 10 میلیون تومان به فروش گذاشته شده است. هفته پیش هم یک خانه 68 متری قدیمی ساز 306 میلیون تومان فروخته شده است.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735678