با هشت نوع عشق آشنا شوید: از ابلهانه تا شهوانی!

از عشق تقسیم بندی های مختلفی توسط نظریه پردازان ارائه شده، از نظر اشترنبرگ، هشت نوع عشق وحود دارد، فقدان عشق، عشق دوستانه، عشق شهوانی، عشق پوچ، عشق خیال انگیز، عشق مشفقانه، عشق ابلهانه و عشق کامل.

 

به گزارش خبرآنلاین، كتاب «روان شناسي خانواده،‌ عشق و ازدواج» نوشته دکتر رمضان حسن زاده، که از سوی انتشارات ساوالان منتشر شده از جمله آثار قابل تامل در حوزه علوم تربیتی و مورد توجه خانواده ها، جوانان و برخی نهادهای فرهنگی است.

اين كتاب در چهار بخش اصلی خانواده، عشق، ازدواج و مديريت خانواده و در 360 صفحه به رشته تحرير درآمده و حاوي نكات كاربردي مفيدي در زمينه ارتقای كيفيت كلي ارتباطات خانوادگي است.

در بخشی از فصل ششم کتاب با عنوان «انواع عشق» می خوانیم:
«روانشناسان اجتماعی معتقدند وقتی ما هیجان های مثبت را تجربه می کنیم، ارزش یابی های مثبت انجام می دهیم و بالعکس. وقتی فردی باعث احساس خوبی در ما می شود، مورد علاقه ما واقع می شود و بالعکس به عبارتی مثبت ترین هیجان ها وقتی روی می دهد دو فرد علاقه دو جانبه را به نمایش بگذارند... از عشق تقسیم بندی های مختلفی توسط نظریه پردازان ارائه شده، از نظر اشترنبرگ، هشت نوع عشق وحود دارد، فقدان عشق، عشق دوستانه، عشق شهوانی، عشق پوچ، عشق خیال انگیز، عشق مشفقانه، عشق ابلهانه و عشق کامل.

از نظر "لی" نیز عشق به «شهوت، بازی، بی ریا، شیدایی، نوعدوستی و عملی تقسیم می شود. به نظر برشید و والستر دو نوع عشق داریم؛ عاطفی و هوسی.

درباره عشق کامل باید گفت که از نظر اشترنبرگ رسیدن به آن آسانتر از نگهداشتن آن است چرا که «صمیمیت، تعهد و میل» را به طور همزمان باید داشت.»






تعريف خانواده و اهداف آن،‌ تاريخچه خانواده، كاركردهاي سالم و ناسالم خانواده، نظريه هاي خانواده، تعريف عشق، انواع عشق، نظريه هاي عشق، تعريف ازدواج و اهداف آن، مراحل ازدواج، ازدواج هاي موفق و ناموفق، مديريت محبت و عاطفه، مديريت خشم و تعارض، مديريت طلاق و جدايي و مديريت كلمه و جمله، فصول چهارگانه اين كتاب را تشكيل مي دهد كه نويسنده با نكته بيني و موشكافي دقيق، هر كدام از اين موضوعات را با تكيه بر نظريه هاي حوزه روانشناسي و خانواده مورد بحث و بررسي قرار داده است.

مطالعه اين اثر از آن جهت كه بر پايه منابع معتبر علمي داخلي و خارجي استوار است به ويژه براي مدرسان و همچنين شركت كنندگان دوره هاي آموزشي پيش از ازدواج، حين ازدواج و پس از ازدواج بسيار مفيد است.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ساناز IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    3 1
    جالب بود