هوای استان چهارمحال و بختیاری در وضعیت ناسالم قرار دارد

ایرنا نوشت : مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری گفت: وجود گرد و غبار اکثر مناطق شهری این استان را در روز پنجشنبه در وضعیت ناسالم قرار داده است.

شهرام احمدی، میزان ذرات معلق 10 میکرونی به 150میکروگرم بر مترمکعب و ذرات معلق 2.5 میکرونی هوای استان به 112 میکروگرم رسیده است.
وی گفت: منشاء بیش از 90 درصد ریزگردهای استان چهارمحال و بختیاری خارجی است و به گروههای حساس از جمله؛ سالخوردگان، دانش آموزان، بیماران قلبی، عروقی و ریوی هشدار داد: به جز در موارد ضروری از منزل خارج نشوند و همچنین حرکات ورزشی و پیاده روی در این روز نیز انجام ندهند.
به گفته وی، در سه ماه اول سال جاری هوای استان چهارمحال وبختیاری 9 روز ناسالم بوده است.هوای چهارمحال و بختیاری در وضعیت ناسالم قرار گرفت
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری نیز از ورود توده گرد و غبار به آسمان استان خبر داد و گفت: هم اکنون شاخص کیفیت هوای استان در وضعیت ناسالم قرار دارد.
شاهرخ پارسا افزود: این روند تا پایان وقت امروز بر هوای استان حاکم است و به تدریج طی فردا و پس فردا از غلظت ذرات گردو غبار کاسته می شود.
وی خاطرنشان کرد: منشا گرد و غبار از جنوب غربی کشور است.
گفتنی است ، اگر شاخص کیفیت هوا بین صفر تا 50 باشد کیفیت هوا در وضع پاک، 50 تا 100 وضع سالم و 100 تا 150 هوا ناسالم برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی،‌ ریوی، سالمندان و کودکان)، 150 تا 200 ناسالم برای تمام افراد جامعه و 200 تا 300 بسیار ناسالم خواهد بود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 686282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =