دنیای اقتصاد نوشت: در بازار خودروهای وارداتی همچنان آشفتگی و گرانی موج می‌زند و قیمت‌هایی نجومی برای برخی خودروها اعلام می‌شود.

بنابر گفته فعالان بازار، در حال حاضر برای خرید هیوندایی سوناتای هیبرید مدل ۲۰۱۸، باید ۲۴۵ میلیون تومان هزینه کرد و توسان جدید نیز ۲۶۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

این دو خودرو در مقایسه با مدل‌های ۲۰۱۷ خود بیش از ۴۰ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند.

همچنین هیوندای النترا نیز که از افزایش قیمت در امان نبوده، در حال حاضر ۱۸۳ میلیون تومان به فروش می‌رود و این در شرایطی است که مدل ۲۰۱۷ آن ۱۶۵ میلیون تومان قیمت داشت.

از سوی دیگر اما برای خرید کیا سراتو نیز باید ۱۸۰ میلیون تومان هزینه کرد و اپتیما هم حالا خودرویی ۲۳۰ میلیون تومانی محسوب می‌شود.

فعالان بازار اما از افزایش قیمت ۵میلیون تومانی تویوتا کمری نیز صحبت به میان آورده و تاکید می‌کنند این محصول قیمتی برابر با ۲۶۰ میلیون تومان دارد.

همچنین تویوتا RAV۴ هم که جهش قیمتی ۲۵ میلیون تومانی را تجربه کرده، با ۳۳۵ میلیون تومان قابل خرید است.به گفته فعالان بازار اما لکسوس مدل NX که ظاهرا دیگر امکان ورود به کشور ندارد، در حال حاضر با قیمتی حدود ۶۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. این قیمت نجومی در شرایطی است که بی‌ام‌و اتاق ۷ نیز مرزهای قیمتی بازار خودروهای وارداتی را جابه‌جا کرده و هم‌اکنون یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

 

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
    31 5
    مبارک پولدارها باشه
  • اقتصادی A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
    17 2
    قیمت هرچی که میخوادباشه باشه. فعلا خریداری نیست.دیوار کاذب قیمتی تعرفه 100 درصدی قیمت خودروها را غیر قابل اطمینان کرده.این به ضرر همه است .هم دولت هم واردکننده وهم خریدارمصرف کننده.
    • محمودی A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
      4 0
      جالبه که استدلال دولت اینه که کمک به تولید ملی بشه مثلا پژو جای کرولارو پر کنه خخخخخخخخ
    • پرویز IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
      4 3
      حیف پولی که آدم باین ماشین های کره ای بده
  • بی نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
    0 3
    خب که چی. مردم عادی که نمیتونن این ماشینها رو بخرن. چه فرقی به حال ما میکنه. اتفاقا تعرفه این ماشینها باید خیلی بیشتر باشه.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
    2 1
    دعا می کنم فرد یا افرادی که با بالا بردن تعرفه خودرو و کارهای مشابه، علاوه بر غیر قابل دسترس شدن خودرو خوب و امکانات دیگر برای اقشار متوسط و افزایش آلودگی هوا و بالا رفتن آمار تصادفات و … باعث گرانی خودروهای داخلی و به تبع آن تورم در بقیه بخش ها شده یا خواهند شد زندگی خودشون و فرزندانشون نابود بشه که آرامش زندگی مردم را سالهاست گرفتند. این افراد خیانت کارانی هستند که اگر چه مردم فعلا نمی تونند محاکمه شون کنند اما امیدوارم خدا بزودی زندگی شون را تغییر بده. بعضی ها مثل همین دوست ساده لوحمون اولن کامنت، فکر نکنند روی بقیه اجناس تاثیری نداره.
  • بی نام A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
    8 2
    ما که نداربم.خوش بحال اونایی که دارن
    • بی نام A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
      1 0
      اتفاقا اونائی که دارن حساب کتابشون از ماها که نداریم دقیق تره.اونائی هم که دارن با این تعرفه های کاذب نمیخرن.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
    1 0
    فکر نمیکنم تو این آشفتگی خریدی اتفاق بیافته .
  • بی نام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
    6 0
    چقدر وحشتناک حتی تو کشورهای گرون مثل سوییس و انگلیس و هنگ کنگ لکسوز هیبرید قیمتش سی و نه هزار دلاره یعنی صد و هفتاد میلیون تومن . اونوقت تو کشور فقیر و جهان سومی مثل ایران که درآمد متوسط ناخالص مردم یک دهم اون کشورهاست قیمت این خودرو چهار برابره واقعا آدم دیوونه میشه مسیولین چه جنایتی دارن میکنن در حق مردم بیچاره ایران .