ایسنا نوشت: مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: در صورت تصویب رایگان شدن بلیت مترو برای دو هفته نخست مهرماه توسط شورای شهر ترافیک شهر اصفهان روان‌تر شده و شهروندان به استفاده از مترو ترغیب و تشویق می‌شوند.

علیرضا فاتحی امروز شنبه در جلسه علنی شورای شهر اصفهان، با اشاره به اینکه تا پایان شهریور امسال روزانه 6 هزار مسافر با مترو در اصفهان جابه جا شده‌اند، گفت: بهای بلیت برای جابه‌جایی هر مسافر 500 تومان بوده است.

وی ادامه داد: از روز گذشته با افزایش زمان فعالیت متروی اصفهان از ساعت 6:30 تا 19:30 شمار مسافران آن به 10 هزار و 250 نفر رسید. هدف از افزایش ساعات کاری مترو آشنایی بیشتر شهروندان برای برنامه‌ریزی بهتر جهت استفاده از آن بود تا فرزندان آن‌ها بتوانند با سیستم زمانی مشخص به مدارس بروند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: امیدواریم با افزایش ساعات کاری متروی اصفهان، ترافیک مسیر شمال به جنوب اصفهان روان‌تر شود. در صورت تصویب رایگان شدن بلیت مترو برای دو هفته نخست مهرماه توسط شورای شهر ترافیک شهر اصفهان روان‌تر شده و شهروندان به استفاده از مترو ترغیب و تشویق می‌شوند.

فاتحی با اشاره به اینکه خط یک متروی اصفهان از ایستگاه قدس واقع در عاشق آباد خیابان امام خمینی(ره) تا میدان آزادی در حرکت است، گفت: عملیات اجرایی خط دوم متروی اصفهان آغاز شده و احداث دو ایستگاه آن در مناقصه به پیمان کاران واگذار شده است.

 در ادامه این جلسه عباسعلی جوادی به عنوان موافق طرح رایگان شده بلیط متروی اصفهان در دو هفته نخست مهرماه گفت: به دلیل شلوغی و ترافیک خیابان های شهر در این بازه زمانی این طرح بسیار خوب است و ضرری هم متوجه شهرداری نخواهد شد.

در نهایت به مناسبت آغاز سال تحصیلی و تشویق و ترغیب شهروندان برای استفاده از مترو، لایحه دوفوریتی در خصوص رایگان شدن 15 روزه بلیت متروی اصفهان با 9 رأی موافق و 2 رأی مخالف به تصویب شورای اسلامی شهر اصفهان رسید.

42238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    0 0
    از بس خسیسند
  • بی نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
    10 1
    یعنی تو تهران مترو رایگان بشه هیچ کس نمیره سوار بشه که اینطوری تیتر زدین؟