فهرست دیتاسنترهای پاک و آلوده‌کننده محیط‌زیست: اپل در صدر و بایدو چین در قعر

مصرف انرژی کم یا زیاد ارتباط مستقیمی با پاکی یا آلودگی محیط‌زیست دارد و ازآنجایی‌که مصرف انرژی در دیتاسنترها یکی از مهمترین فاکتورهاست، بد نیست فهرست پاک‌ترین و آلوده‌کننده‌ترین آنها را باهم مرور کنیم.

به گزارش خبرآنلاین، سازمان غیرانتفاعی Greenpeace هرسال فهرستی از دیتاسنترهای جهان منتشر می‌کند که بر اساس شاخص‌های تعریف‌شده (میزان استفاده از گار طبیعی، ذغال سنگ و سوخت هسته ای در راه اندازی و ادامه حیات دیتاسنترها ملاک قرار گرفته است) به‌سوی انرژی‌های پاک سوق پیداکرده و یا با مصرف بالای انرژی، محیط‌زیست انسانی را در معرض خطر قرار می‌دهند.

در این فهرست اپل با کسب 83 درصد، فیس بوک با 67 درصد و گوگل با 56 درصد در صدر فهرست دیتاسنترهای کمتر آلوده‌کننده جهان قرارگرفته و به‌سوی استانداردهای محیط زیستی حرکت کرده‌اند.

در عوض، چینی‌ها با تنسنت و بایدو در پایین‌ترین سطح قرارگرفته و دیتاسنتر آنها محیط‌زیست را بیشتر از سایرین آلوده کرده است.

نکته جالب این است که کمپانی‌های بزرگی مانند توئیتر، Reddit  و Hulu آماری از خود ارائه نداده‌اند تا در این فهرست رتبه‌شان معلوم شود و از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده اند.

قرار گرفتن آمازون (میزبان نتفلیکس)، HBO، ایسوس و سامسونگ در پایین ترین سطح پاکی در این گزارش 102 صفحه‌ای{لینک} قابل تامل است.



5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =