انتظار می‌رفت باشگاه یاسین پیشرو قم طبق وعده‌هایی که داده بود شرایطی ویژه و متفاوت را حداقل برای چهره‌های شناخته‌شده‌ای که جذب کرده بود داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری؛ روز گذشته باشگاه یاسین پیشرو قم که سال قبل (94) درلیگ برتر وزنه برداری تیمی پرستاره را با جذب چهره های سرشناس وزنه برداری ایران، همچون بهداد سلیمی، سهراب مرادی، علی هاشمی، مجید عسگری و....، با هزار و یک وعده و وعید برای قهرمانی در این رقابت و حضور در جام باشگاه های قاره آسیا جمع و جور کرده بود، نه تنها نتوانست از مهره های کلیدی و توانمند خود به خوبی برای نیل به این هدف استفاده و بهره برداری نماید، بلکه با سوء مدیریت فنی که در این باشگاه وجود داشت تیم یاسین پیشرو از کورس قهرمانی و رقابت با باشگاه ذوب آهن اصفهان عقب ماند تا هرچه رشته بود برای قهرمانی با تمام بضاعتش در یک چشم به هم زدن پنبه شود!

 

 حال آنکه در این بین، وزنه برداران نام آشنا و عنوان دار این باشگاه همچون بهداد سلیمی ، سهراب مرادی و...، باقی ستاره های ریز و درشت یاسین پیشرو قم، هیچ کم فروشی برای این باشگاه نکردند و اتفاقاً تمام توان خود را به کار بستند تا تیمشان با اقتدار از سکوی قهرمانی لیگ برتر وزنه برداری بالا برود. اما متاسفانه در نهایت مسئولان باشگاه یاسین پیشرو قم به رغم تمامی تلاشی که وزنه برداران این باشگاه برای موفقیتش در فصل 94 انجام داده بودند بجای تقدیر و قدردانی ویژه از زحمات این چهره های ملی نه قرارداد آنها را به صورت تمام و کمال پرداخت نمود ونه تیم خود را طبق قول و قراری که برای حضور درجام باشگاه های آسیا داده بود عازم این رقابتها دردوحه قطر کرد!

 

خلف وعده و عدم پایبندی مسئولان باشگاه ورزشی یاسین پیشرو قم تنها و فقط به موضوعاتی که به آن اشاره کردیم خلاصه نشد، بلکه آنها حتی کار را بجایی رساندند که به شکلی کاملا ناجوانمردانه ضمن دور زدن ورزشکاران خود برای عدم پرداخت باقیمانده مبلغ قراردادشان، عدم حضوراین باشگاه در دوئل باشگاه های قاره آسیا را ملاک قرارداده و حق قانونی وزنه برداران سرشناسی همچون بهداد سلیمی و سهراب مرادی را که تنها ممر درآمدشان از همین لیگ است را هم ضایع کرده و تا به امروز از تسویه حساب با این قهرمانان نامی کشورمان به عناوین مختلف طفره رفتند.

مسئولان باشگاه یاسین پیشرو قم اما ، روز گذشته در حرکتی عجیب و تأسف برانگیز به رغم تمامی ظلمی که در حق چهره های افتخارآفرین ایران اسلامی در بازی های المپیک 2016 ریو انجام داده و حقوق قانونی آنها رابا دور زدن قانون تا به امروز نادیده گرفته اند، بجای دلجویی از این قهرمانان و دادن حق و حقوق قانونی اشان به آنها، با قراردادن قرارداد بهداد سلیمی که از نگاه قانون (سندی محرمانه و داخلی بین ورزشکار و باشگاهش) به شمار می رود به همراه آدرس منزل شخصی بهداد و شماره تماس خانه اش را در اختیار یکی از رسانه های مطرح کشور قرار داده اند و آن رسانه نیز متاسفانه خلاف قانون و مقررات اخلاقی مطبوعات و رسانه های کشور همان قرارداد را همراه با تمامی مشخصات ثبت شده درآن روی خروجی خبرگزاری خود قرارداده بود! اتفاقی عجیب ، تاسف برانگیز و کاملاً غیر حرفه ای از سوی این باشگاه و رسانه ای که اطلاعات شخصی بهداد سلیمی را در رسانه خود نشر داده بود، اگر درنهایت منجر به حادثه ای تلخ و غیر قابل جبران برای قهرمان پرافتخار و ملی کشورمان می شد چه کسی باید در این خصوص پاسخگو بود؟!

اینکه باشگاه یاسین پیشرو قم طبق گفته بهداد سلیمی و قرارداد داخلی که با وی در این باشگاه بسته شده است تا به امروز هنوز 20 درصد از مبلغ قرارداد قویترین مرد وزنه برداری جهان را با توسل به تبصره و ماده هایی که منافع شخصی خود را در آن لحاظ کردند به وی پرداخت نکرده است آیا جای اعتراض و گلایه از سوی این ورزشکار را ندارد؟ یا اینکه این باشگاه به عناوین مختلف با بازی روانی که برای سهراب مرادی قهرمان المپیک 2016 ریو قبل و بعد از المپیک به راه انداخت تا از پرداخت نزدیک به 30 میلیون تومان باقیمانده قراردادش شانه خالی کند، حرکتی ناجوانمردانه و خلاف قانون نیست؟ و یا مواردی مشابه که این باشگاه با تخلفات مکررش در سال گذشته سایر وزنه برداران حاضر در این تیم را نیز به عناوین مختلف از لحاظ مالی و قراردادی بازی داد تا درنهایت آنها خسته شده و بی خیال باقیمانده مبلغ قراردادشان شوند!

به هر حال باشگاه یاسین پیشرو قم در فصلی که از لیگ برتر وزنه برداری گذشت نه تنها خیر و سودی برای این رشته المپیکی و ستاره های فعال درآن نداشت، بلکه با وارونه جلوه دادن واقعیت های موجود بجای پرداخت حق و حقوق قانونی وزنه بردارانش تا به امروز سعی کرده با بازی رسانه ای فرافکنی کرده و از زیر بار تعهد و مسئولیتی که برگردنش نشسته شانه خالی کند. برهمین اساس تک تک وزنه برداران سرشناسی همچون بهداد سلیمی ، سهراب مرادی و ....، که این باشگاه در فصل 94 رقابتهای لیگ برتر حقشان را ضایع کرده است، با جدیت و از طریق مراجع ذیصلاح قانونی پی گیر احقاق حق خود از باشگاه یاسین پیش رو قم خواهند بود و در این راه ، قطعا فدراسیون وزنه برداری نیز حامی سرمایه های ملی و شایسته خود خواهد بود.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =