رئیس آموزش و پرورش شهرستان ایوان به تشریح اداره تحت مدیریت خود پرداخت.

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رئیس آموزش وپرورش شهرستان ایوان در میزگرد مطبوعاتی که به مناسبت هفته شوراهای آموزش وپرورش برگزار شد از تلاش معلمان حتی درمناطق عشایری و اینکه معلم ایوانی بطور میانگین روزانه ۸۰ کیلومتر رفت و ۸۰ کیلومتر برگشت به یکی از مناطق عشایری میرود تا دانش آموزی از تحصیل جا نماند خبر داد.


علیرضا پناهی ضمن تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی بعنوان یک بزرگمرد تاریخی که بر گردن همه حق دارد ازنقش وجایگاه ایشان مخصوصا در مناطق محروم و جنگ زده مطالبی را مطرح کرد.

وی افزود:مدراس ما پوشش ۱۰۰ درصدی داده میشوند و هیچ دانش آموزی از تحصیل جا نمی ماند تا جایی که ۳ روستای ما دارای یک دانش آموز است و بعضا معلم ما بعلت بعد مسافت برای دانش آموز سرویس وی نیز هست و او را همراه خود به مدرسه میبرد واین نگاه که دانش آموزی از تحصیل جا نماند در مجموعه مدیریت آموزش وپرورش ایوان وجود دارد.

پناهی با اشاره به مصوبات و دستاورد شورای آموزش وپرورش گفت : در ده جلسه برگزار شده ۵۰۰ مصوبه در شورای آموزش وپرورش شهرستان داشته ایم و ازکمک ۴ میلیونی یکی از خیرین خبر داد.

پناهی به سند تحول بنیادین و اصول ۱۵ گانه آن اشاره کرد و گفت "کیفیت بخشی اساس کار ماست و این کار موجب گردیده در بین ۱۴ منطقه استان در علوم تجربی مقام اول و در ادبیات مقام ششم را کسب کنیم .

پناهی در خصوص کمک های خیرین شهرستانی وغیر شهرستانی و کمک های دستگاههای مختلف از کمک های بانک ملی ایران خبر داد وتصریح کرد: در دو هفته گذشته۲۷۰ میلیون ریال از بانک ملی ایران تجهیزات آموزشی دریافت کرده ایم و در همین راستا ۲۰۰ میلیون ریال از قرض الحسنه بانک ملی ایران جهت خرید رایانه کمک اخذ نموده ایم و اخیرا هم قرار است با کمک بانک ملی ایران و رایزنی های صورت گرفته یک مدرسه ۶ کلاسه در دهستان سراب ایوان ساخته شود.


پناهی به اعتبار ۹۴۰۰ میلیون ریالی کمیته برنامه ریزی خبر داد و افزود :از این اعتبار ۱۹۰۰ میلیون ریال (۱۹۰میلیون تومان) دستگاه مجری آموزش و پرورش است که حدود ۱میلیون تومان آنرابرای تمکیل بخش های مختلف اردوگاه خوران اعم از روشنایی ،آلاچیق ها و... و ۹۰ میلیون تومان دیگر را برای ترمیم و تمکیل ساختمان اداری و ...تخصیص داده ایم وی همچنین به تجهیز سالن امور تربیتی ایوان به ۵۶ صندلی جدید خبر داد.

پناهی هم چنین به برنامه های مختلف برای ایام الله دهه فجر و برگزاری جشن های مختلف و زنگ انقلاب در مدارس برگزاری مسابقات شهرستانی خبرداد.

پناهی به اجرای طرح شهاب در ایوان خبر داد و تصریح کرد:در این طرح که برای هدایت تحصیلی دانش آموزان است هرسال بعد اتمام دوره تحصیلی گزارشی از وضعیت استعدادهای دانش آموز همراه با پرونده تحصیلی وی به سال بعد ارجاع داده میشود که نهایتا دانش آموز برای انتخاب رشته تحصیلی با مشکل مواجه نشود .پناهی گفت بطور مثال درفرایند آموزشی تا مقطع سوم راهنمایی وبر اساس طرح شهاب مشخص میشود که دانش آموز به چه رشته علاقمند و در چه رشته دارای استعداد است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =