آغاز نخستین جشنواره بین المللی فرهنگی وهنری اقوام ایرانی در کرمانشاه

نخستین جشنواره بین المللی فرهنگی وهنری اقوام ایرانی در چهار بخش آواهاو نماها، نمایشگاه مد ولباس، پوستر وعکس و تئاتر از روز پنج شتبه به مدت سه روز در تالار انتظار کرمانشاه شروع به کار کرد.

حدیث جمشیدی : ابراهیم رحیمی زنگنه در آئین افتتاحیه جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری اقوام ایرانی در تالار انتظار اظهار کرد: استعدادهای کم نظیری در همه ی رشته های هنری وجود دارد که اهمیت جشنواره نشان دادن همه ی استعدادهای هنری شرکت کنندگان است.


وی با بیان اینکه استان کرمانشاه قطب موسیقی آئینی و نمایش های آئینی است، افزود: در این عصر برنامه بیگانگان گرفتن آئین ها، هنر و اصالت ما است که وظیفه ما این است که آن ها را بشناسانیم و معرفی کنیم .

دبیر نخستین جشنواره بین المللی فرهنگ و اقوام ایرانی گفت: اقوام مختلف در کنار هم و زیر پرچم جمهوری اسلامی از هویت ملی ، دینی و آئینی و... دفاع کردند و اگر کشور خارجی نگاه بد به کشور ما کند با وجود کثرت فرهنگی و زبان متحد شده و مشتی به دهان آنان می زنند.


وی با تاکید به داشته های خود متذکر شد: تلاش کنیم هنر و نغمه ها، نمایش و مخصوصا لباس را از تاثیرپذیری بیگانگان حفظ کنیم و ایران اسلامی موزائیک فرهنگ و هنر است که اقوام با داشتن هنر و آیین های مختلف متحد در زیر پرچ جمهوری اسلامی جمع شده اند.


وی با اشاره به اینکه راز ماندگاری ایران در طول تاریخ همین وحدت بوده است، تصریح کرد: ایران اسلامی در حین ‌تنوع و زیبایی جلوه های هنری کشوری متحد است که پیام جشنواره وحدت و همدلی است.
این مسئول گفت: جشنواره در چهارده گروه نمایشی، بیست و سه گروه موسیقی و بیست گروه مد ولباس و پوستر وعکس با حضور هنرمندانی از کشورهای تاجیکستان، هندوستان و عراق به مدت سه روز در تالار انتظار درحال برگزاری است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =