واحدمرکزی خبر نوشت: مستندساز و فعال آمریکایی هوادار صلح ضمن تاکید بر اینکه اکثریت مردم آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 به دونالد ترامپ رای ندادند گفت تظاهرات میلیونی در این کشور در اعتراض به سیاست های ترامپ درباره مهاجران ، زنان و گروه های اقلیت در جریان است.

مایکل مور در گفتگو با سی ان ان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات، سه میلیون رای بیشتر از او داشت و هفت میلیون نفر هم به نامزدهای دیگر احزاب و گروه ها رای دادند لذا جدای از آراء هیلاری، ده میلیون نفر در کشور به صراحت اعلام کردند ترامپ را در مقام ریاست جمهوری قبول ندارند.

وی با اشاره به حجم گسترده ی جمعیت در خیابان های واشنگتن که برخی رسانه ها تا یک میلیون نفر هم برآورد کردند افزود در سراسر کشور 300 رویداد این چنینی در جریان است و اگر شمار شرکت کنندگان را سراسری در نظر بگیریم چنین تظاهراتی در تاریخ آمریکا سابقه ندارد.

مور تاکید کرد تشکیلات حزب دموکرات در آمریکا پیر شده و باید جا را برای ورود ایده های نو و جوان باز کند. وی افزود: «در 16 سال گذشته دوبار نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری بیشترین آراء مردمی را بدست آورده اما از راه یابی به کاخ سفید بازمانده است و این باید تغییر کند.»

این مستندساز آمریکایی گفت ترامپ ممکن است کارهایی انجام بدهد که در ظاهر خوب باشند اما در نهایت نمی تواند وضعیت بهتری را برای قشر کارگر و کارمند در آمریکا رقم بزند. و اما شرکت کنندگان در تظاهرات زنان ضد ترامپ تاکید داشتند ساکت نخواهند نشست.

یکی از معترضان به سی ان ان گفت: « این پیامی است به مقام های منتخب کشور و مقام های محلی در ایالت ها مبنی بر اینکه ما اجازه نخواهیم داد حقوقی که به سختی بدست آورده ایم پایمال شود. ما سکوت نمی کنیم و صدای زنان بسیار بلند و رسا خواهد بود.»

معترض دیگری گفت: «امروز در اینجا گردهم آمده ایم تا به تک تک افراد بگوییم فریاد شما بی پاسخ نمی ماند ، به حضور همه نیاز داریم تا در این چهار سال و پس از آن همچنان بتوانیم حقوق خود را مطالبه کنیم.»

یکی از معترضان هم اعلام کرد 70 سال دارد و گفت می دانم فقر چقدر سخت است. زیرا در کودکی فقیر بودم و اینکه هیچ کس به من توجه نمی کرد برایم دردناک بود. ترامپ را دوست ندارم و به او احترام نمی گذارم زیرا او حرف راست نمی زند. لیندا سارسور ، یکی از سازمان دهندگان تظاهرات زنان ضد ترامپ ضمن تاکید بر اینکه ترامپ رئیس جمهور منتخب او نیست گفت بر اساس این ایده تلاش می کنیم که توانایی خود را در این چهار سال برای انتخابات آتی در سال 2020 افزایش دهیم.

ادی فالکو، هنرپیشه هم گفت: « تلاش می کنم با خودم کنار بیایم که بله ترامپ در مقام رئیس جمهور سوگند یاد کرده اما تاکنون چنین مخالفتی را در زندگی تجربه نکرده بودم. من آدمی هستم قانون مدار که از مسیر مستقیم خارج نمی شوم. اما امروز قدرتی در دورن خود احساس می کردم که مرا به اینجا کشاند و تصمیم گفتم هیچگاه دست از مبارزه برندارم. هیچ کس حق ندارد این چنین درباره زنان سخن بگوید. هیچ کس حق ندارد این گونه درباره مسلمانان، مهاجران و همه آن چیزهایی که ترامپ می گفت سخن بگوید. ترامپ نباید در کاخ سفید ساکن شود.»

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =