ایرنا نوشت: ترامپ در نخستین سخنرانی خود در سازمان «سیا» این کشور با اعلام افزایش حمایت وی از جامعه اطلاعاتی و سیا، تاکید کرد آمریکا چاره ای جز مبارزه با «تروریسم افراط گرای اسلامی» ندارد و باید از شر «داعش» خلاص شود.

به گزارش تارنمای روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» که این سخنرانی را به طور زنده پخش کرد، ترامپ عصر شنبه 2 بهمن ماه (21 ژانویه) به وقت محلی به مقر سازمان «سیا» (آژانس اطلاعات مرکزی) آمریکا رفت و نخستین سخنرانی خود را در این سازمان ایراد کرد.
در این مراسم که با حضور 400 نفر از کارمندان سیا برگزار شد و «مایک پنس» معاون ترامپ نیز حضور داشت، رئیس جمهوری جدید آمریکا در ابتدا به دوربین ها اشاره کرد و گفت: «گرچه من همیشه رسانه ها را ناصادق می نامم اما آنها دیروز در مراسم تحلیف من به خوبی رفتار کردند و به همین خاطر درباره سخنرانی و مراسم دیروز حرفی نمی زنم!»

وی در ادامه تاکید کرد: «هیچ کس به اندازه دونالد ترامپ به جامعه اطلاعاتی و «سیا» اهمیت نمی دهد. من به قدری از شما حمایت خواهم کرد که یک روز خواهید گفت که آقای رئیس جمهور! این قدر از ما حمایت نکنید! ما به این همه حمایت نیاز نداریم! اما شما از آن برخوردار خواهید شد.»

ترامپ همچنین گفت: «من می دانم که احتمالا همه کسانی که در این اتاق هستند به من رای داده اند اما من از شما نمی خواهم دست تان را بلند کنید و بگویید که به چه کسی رای داده اید! ما در جلب آرای نظامیان به طور غیرقابل باوری موفقیت بسیار بزرگی کسب کردیم.»

سخنرانی تقریبا 20 دقیقه ای وی با خنده و تشویق حضار همراه بود و چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا که دیروز به کاخ سفید وارد شد افزود: «ما در جنگی طولانی هستیم که تا به حال نبوده ایم. ما باید از شر «داعش» خلاص شویم. همانطور که دیروز گفتم، «تروریسم افراط گرای اسلامی» باید از صحنه گیتی محو شود. این یک چیز شیطانی است! ما تاکنون پدیده ای که به این اندازه پلید باشد نداشته ایم. اکنون زمان آن رسیده که خاتمه پیدا کند و شما این کار را انجام خواهید داد. در غیر این صورت بین کشورها جنگ روی خواهد داد.»

آیین تحلیف «دونالد ترامپ» جمعه 20 ژانویه (اول بهمن ماه) برگزار شد و وی به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا و پیرترین آنها در سن 70 سالگی وارد کاخ سفید شد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =