واحد مرکزی خبر نوشت:براساس برآوردهای پلیس ،بیش از نیم میلیون نفر در « راهپیمایی زنان» در لس آنجلس در حمایت از حقوق مدنی و علیه دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا که جمعه سکان امور کشور را به دست گرفت، شرکت کردند.

سازماندهندگان این راهپیمایی ،‌شمار شرکت کنندگان را 750 هزار نفر اعلام کرده اند. اندرو نیمان سخنگوی پلیس در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد:« راهپیمایی زنان»‌ در لس انجلس از نظر تعداد شرکت کنندگان بالاتر از راهپیمایی سال 2006 در باره مهاجرت است که بیش از 500 هزار نفر را گردهم آورده بود. به گفته وی ،‌این بزرگترین تجمعی است که وی در این شهر از 30 سال پیش وی شاهد آن بوده است. این سخنگوی پلیس گفت:« این یک موج بسیار زیبای ا نسانی است.

این راهپیمایی باشکوه است.» به گزارش خبرگزاری فرانسه از لس آنجلس،‌ در طول این راهپیمایی ،‌یک هواپیمای سبک پارچه نوشته ای را بر فراز کالیفرنیا به دنبال خود می کشید که بر روی آن نوشته شده بود:« تبریک آقای ترامپ » ­در نیویورک ،‌سازماندهندگان شمار 500 هزار شرکت کننده را در این راهپیمایی اعلام کردند. به گفته شاهدان ، حدود 250 هزار نفر هم در شیکاگو به این مناسبت راهپیمایی کردند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =