نخست وزیر ترکیه درباره تغییرات در قانون اساسی با اشاره به ناامید شدن کسانی که فقط حرف می زدند تاکید کرد که ان شاء الله ملت نیز با رای "آری" تاجی بر سر این تصمیم خواهد گذاشت و ترکیه وارد دوره جدیدی خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، بنعلی یلدریم، رئیس حزب عدالت و توسعه و نخست وزیر ترکیه در نشستی که به دنبال تصویب طرح اصلاح قانون اساسی در مجمع عمومی مجلس کبیر ملی کشور، برای قدردانی از تلاش های اعضای این حزب برگزار شده بود، اظهار داشت: "کسانی که فقط حرف می زدند و سناریو می نوشتند، یکبار دیگر ناامید شدند. ان شاء الله ملت نیز با رای "آری" تاجی بر سر این تصمیم خواهد گذاشت و ترکیه وارد دوره جدیدی می شود".

وی تاکید کرد: "یکبار دیگر به تمام کسانی که در این تصمیم گیری مهم سهم داشتند، به ویژه جناب آقای رئیس جمهور تبریک می گویم. می خواهم که در تاریخ 7 فوریه گروهی را ببینم که مملو از انرژی اند و برای حضور در میادین بی صبری می کنند".

یلدریم در این نشست خطاب به اعضای حزبش درباره تصویب تغییرات در قانون اساسی گفت: "شما یکبار دیگر امروز در این مجلس غازی تاریخ نوشتید. خداوند از شما راضی باشد. شما سال ها حسرت را به پایان رساندید. حزب عدالت و توسعه طی حکومت 14 ساله اش بدون تردید اقدامات بسیار بزرگی انجام داد، اما اقدام امروز یکی از بزرگترین این اقدامات بود. یکی از بزرگترین آثاری که به جای خواهد ماند. اقدام امروز اثری نیست که طی 15 روز به ثمر رسیده باشد، بلکه نتیجه مبارزات 14 سال حتی ده ها سال اخیر است. به تمام برادران و خواهرانم که برای این اقدام تلاش کردند، تمام این قهرمانان ادای احترام می کنم".

یلدریم تصریح کرد: "تصمیم نهایی در این باره متعلق به مردم است. امانت در دست هایی امن است. از مردم که به خوبی نگهدار این امانت خواهند بود تشکر می کنم".

وی با اشاره به این که تورگوت اوزال و سلیمان دمیرل، رؤسای جمهور اسبق نیز خواهان اجرای این تغییرات بوده اند، گفت: جناب دولت باغچه لی لزوم این سیستم را دید و از این روند حمایت کرد، در کنار ما بود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =