اولین نشست مطبوعاتی شون اسپیسر سخنگوی جدید کاخ سفید در حضور اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با چالش و انتقاد از رسانه‌ها همراه بود.

به گزارش خبرآنلاین، در پی مراسم تحلیف دونالد ترامپ، چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا اولین نشست مطبوعاتی شون اسپیسر، سخنگوی جدید کاخ سفید با حضور اعضای مجلس نمایندگان این کشور برگزار شد.

او در واکنش به مطلب خبرنگار تایمز در توئیتر مبنی بر اینکه « ترامپ تصویر مارتین لوترکینگ را از دفتر بیضی کاخ سفید برداشته است» گفت: "این موضوع حقیقت نداشت و خبرنگار نیز مدتی بعد این مطلب را حذف کرد اما این خبر در رسانه های اجتماعی به سرعت انتشار یافت. این، رفتاری غیرمسئولانه است".

وی افزود: رسانه های آمریکا شمار افرادی که در مراسم سوگند ریاست جمهوری ترامپ شرکت کردند را کمتر از میزان واقعی خود بازتاب دادند.

اسپیسر در ادامه تاکید کرد: "این قبیل اخبار «اشتباه و شرم آور» است. این مراسم، شلوغ ترین مراسم تحلیف در سراسر جهان بود. آنها این کار را عمدا انجام دادند تا پشتیبانی را به حداقل خود برسانند".

وی گفت: هیچ کس از تعداد افراد حاضر اطلاعی ندارد و دفتر خدمات پارک ملی رسما تعداد جمعیت را اعلام نمی کند.
اسپایسر افزود: مسائل بسیاری در مورد نقش رسانه ها درباره پاسخگو دانستن ترامپ مطرح می شود. این مسیری دو طرفه است و ما می خواهیم رسانه ها هم پاسخگو باشند.


مسئولان متروی واشنگتن اعلام کرده اند که 193 هزار نفر تا ساعت یازده صبح از خدمات مترو در روز جمعه استفاده کرده اند. این تعداد در مراسم سال 2009 مربوط به سوگند اوباما 513 هزار نفر بوده است.


دولت واشنگتن براورد کرده که یک میلیون و 800 هزار نفر در مراسم سوگند «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در سال 2009 شرکت کردند که بزرگترین تجمع در این شهر بود.
تصاویر هوایی نشان داد که شرکت کنندگان در تحلیف ترامپ کمتر از سال 2009 بوده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
    11 0
    یاد صحبت های احمدی نژاد افتادم
  • سید مصطفی IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
    1 2
    ترامپ تو عرصه سیاست مثل احمدی نژاد خودمونه ولی با امکانات امریکایی. پس مثل احمدی نژاد تو گل گیر نمیکنه برنامه هاش ناتموم نمیمونه.