۰ نفر
۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵

ایسنا نوشت: روزنامه حزب حاکم کمونیست چین امروز (یکشنبه) در گزارشی تاکید کرد، ارتش چین بدون توجه به فشارها و اقدامات تحریک آمیز خارجی مانورهایش را انجام خواهد داد و مانورهای دریایی کاملا امری عادی هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گزارش داد: چین ماه گذشته میلادی هنگامی که ناو هواپیمابرش موسوم به لیائونینگ به همراه چند کشتی جنگی در اطراف تایوان و آب‌های اقیانوس آرام گشت‌زنی کردند باعث ایجاد تنش و نگرانی در بین برخی از کشورهای این منطقه شد؛ اقدامی که چین آن را مانورهای عادی خواند.

پس از این اقدام تایوان نیز به سرعت جت‌های جنگنده‌ و کشتی‌های نیروی دریایی‌اش را به حرکت درآورد.

اظهارات اخیر رکس تیلرسون، نامزد ترامپ برای پست وزارت خارجه مبنی بر اینکه چین باید از دسترسی به جزائری که در آب‌های مورد مناقشه دریای چین جنوبی ساخته منع شود، باعث هشداری به پکن شد.

روزنامه خلق چین گفت: هیچ "بمباران لفظی" همچون اظهارات تیلرسون نمی‌تواند مانع منافع نظامی چین شود. این فشارها، توهمات، ‌اقدامات تحریک آمیز و حرف‌های اغراق آمیز مانع مانورهای عادی ارتش چین نخواهد شد.

این روزنامه در ادامه افزود: مداخله کشورهای خارج از این منطقه تنها نقض اجماع منافع عمومی است که در منطقه و جهان با آنها موافقت شده است. از این پس مانورهای ارتش چین در دریا نوعی از مانورهای کاملا عادی به حساب می‌آیند.

این در حالی است که چین برای برنامه جاه‌طلبانه به روزرسانی ارتشش به ویژه نیروی دریایی میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری کرده است. نیروی دریایی چین اغلب برای تقویت توانایی‌های عملاتی‌اش در آب‌هایی بسیار دورتر از خاک این کشور مانورهایی انجام می‌دهد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =