هیات های نمایندگی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه حاضر در مذاکرات آستانه با موضوع حل سیاسی بحران سوریه، دومین رایزنی خود را امروز (یکشنبه) در هتل ماریوت پایتخت قزاقستان برگزار کردند.

به گزارش خبرآنلاین، این مذاکرات در حالی در دستور کار قرار گرفت که عصر دیروز نیز دو هیات نشست اولیه خود را برای هماهنگی در باره اجلاس اصلی که فردا برگزار خواهد شد، برگزار کرده بودند.
احتمالا محور این گفت و گوهای پیاپی مذاکره در باره محورهای سند نهایی مذاکرات سوری-سوری است.
همچنین عصر امروز نیز هیات های ایرانی، ترکیه ای و روسیه ای نشست مشترکی را برای رایزنی جامع تر در باره مذاکرات فردا برگزار خواهند کرد.
حسین جابری انصاری معاون امور عربی و آفریقای وزارت خارجه ریاست هیات جمهوری اسلامی ایران را در این گفت وگوها برعهده دارد.


ایران، روسیه و ترکیه سه کشور مبتکر آتس بس سوریه برقرار شده از 10 دی ماه و همچنین برنامه مذاکرات آستانه هستند.
براساس برنامه اعلام شده، مذاکرات صلح سوری با حضور نمایندگان دولت سوریه و گروه مخالفان و هیات نمایندگی سازمان ملل، فردا ساعت ١٠ صبح به وقت محلی (٧ و 30 دقیقه تهران) در هتل ریکسوس پایتخت قزاقستان آغاز می شود و احتمال می رود که از دو روز پیش بینی شده نیز فراتر برود.


نشست صلح آستانه که در بیانیه نشست 30 آذر ماه وزیران خارجه روسیه، ایران و ترکیه به صورت نهایی ارائه شد، با هدف شکست بن بست از سرگیری مذاکرات صلح سوری در ژنو برنامه ریزی شده است که بیش از هفت ماه پیش با کارشکنی گروههای مسلح تحت الحمایه گروه کشورهای ضد سوری از جمله عربستان سعودی متوقف شده است.
در پایان این نشست سه جانبه بیانیه ای تصویب شد که دربرگیرنده مبارزه با داعش و جبهه النصره، فراخوان جهانی برای همکاری علیه تروریسم، حفظ تمامیت ارضی و یکپارچگی سوریه، رد راهکار نظامی برای حل بحران کنونی، اجرای قطعنامه 2254 شورای امنیت، کمک فراگیر به سوری ها، لزوم اجرای نظام خروج آزادانه مردم از مناطق درگیری و تحت سلطه تروریست ها و همچنین پشتیبانی از برگزاری مذاکرات سوری-سوری در قزاقستان است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =