ایرنا نوشت: شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید آمریکا نخستین روز کاری خود را، در حالیکه سراسر آمریکا علیه وی دست به راهپیمایی اعتراض آمیز زده اند، به سیا رفت اما به رسانه ها آمریکایی حمله کرد.

 این شبکه درگزارشی توسط 'جیم شوتو' خبرنگار بخش امنیت ملی خود افزود: دونالد ترامپ در نخستین روز ریاست جمهوری خود پس از مراسم دعا به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) رفت و در برابر دیوار یادبود و ماموران این سازمان از فرصت استفاده کرد و رسانه های آمریکایی را مورد حمله و انتقاد قرار داد.
شوتو گفت: ترامپ در سازمان سیا ، چهره به چهره افرادی ایستاد که آنها را به سیاسی سازی اطلاعات محرمانه علیه خود و درز آن به بیرون و تهیه و تنظیم اطلاعات درباره او، متهم کرده بود.


سی ان ان در ادامه گزارش داد: نیمی از صبحت های ترامپ دراین محل ، 9 دقیقه از 15 دقیقه سخنرانی را به حمله به رسانه های آمریکایی اختصاص داد.
بنابراین گزار ش ترامپ خطاب به کارکنان و ماموران سیا گفت: می دانید من جنگی علیه رسانه ها به راه انداخته ام، آنها در میان بی اعتماد ترین افراد بشر بر روی زمین قرار دارند.


خبرنگار سی ان ان درادامه گزارش داد: ترامپ از این فرصت استفاده و رسانه ها را متهم کرد که شمار شرکت کنندگان در مراسم سوگند ریاست جمهوری وی را نادرست و کم تر از آنچه وی از آن آگاه است ، اعلام کردند.
ترامپ دراین دیدار دو بار گفت که رسانه های آمریکایی در زمره بی اعتماد ترین افراد جهان قرار دارند و افزود: می دانم اکثر جامعه اطلاعاتی و نظامی آمریکا به وی رای داده اند.


سی ان ان گزارش داد این اقدام و سخنان ترامپ باعث خشم جان برنان رئیس سابق ستاد کارکنان سیا که تا پیش از سوگند ریاست جمهوری وی دراین مسند قرار داشت، شد.
سی ان ان گزارش داد جان برنان دربیانیه ای درارتباط با دیدار ترامپ از سیا اعلام کرد: که وی عمیقا از رفتار خود بزرگ بینانه ترامپ در برابر ماموران سیا ناراحت و خشمگین است ، ترامپ باید از خود خجالت بکشد.
سی ان ان روز یکشنبه و درپی حملات تازه ترامپ درنخستین روز از ریاست جمهوری خود علیه رسانه های آمریکایی، پوشش خبر تظاهرات سراسری در آمریکا علیه وی را با احتیاط منتشر کرد.


سی ان ان درگزارش خبری خود نوشت:بیش از یک میلیون نفر در سراسر آمریکا به غیر از شهر واشنگتن علیه ترامپ دست به تظاهرات زدند که ما ( سی ان ان) نمی توانیم این آمار را تایید کنیم و این آمار مربوط به گزارش های پلیس در دیگر شهرهای آمریکا است.
برخی از رسانه های آمریکا در نخستین روز از ریاست جمهوری ترامپ و باتوجه به حملات آشکار وی علیه خود، دست به اقدام متقابل زدند.


دونشریه آمریکایی The Week و 'اکونومیست'، کاریکاتوری از ترامپ را بر روی جلد نشریه خود به چاپ رساندند.
The Week با قرار دادن کاریکاتوری از ترامپ بر روی جلد نشریه خود نوشت ترامپ اکنون مسئول است، آیا آمریکا در دستان وی امن خواهد بود.
نشریه اکونومیست نیز بر روی جلد خود تصویری از ترامپ را بصورت 'جرج واشنگتن' نخستین رئیس جمهوری آمریکا قرارداد که تبسمی همچون به مزاح گرفتن دیگران بر صورت دارد.
دونالد ترامپ اول بهمن ماه با ادای سوگند ریاست جمهوری به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا کار خود را آغاز کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =