رئیس جمهور ترکیه گفت: حساسیت دوستان آفریقایی ما به این سازمان (فتو)، اهداف و سخنان انحرافی آنها روز به روز در حال افزایش است.

به گزارش خبرآنلاین، اردوغان در ادامه گفت:  وقتی دست این سازمان و گروه‌های جانی آن در شب 15 جولای رو شد، دیگر امکان پنهان شدن پشت شعار «گفتگو، خدمت، آموزش و تجارت» برای‌شان باقی نمانده است.

وی افزود: ما طرفدار خاورمیانه‌ای هستیم که در آن تمامیت ارضی تمام کشورها محترم باشد. به خاورمیانه تکه‌تکه اصلا فکر نکرده و آن را درست نمی‌دانیم. بیش و پیش از هر چیزی، این امر بی‌احترامی به مردم خاورمیانه است. ترکیه هرگز نمی‌تواند به چنین تصوری « آری» بگوید. این مسئله را من به ویژه در دیدار با جناب ترامپ نیز مطرح خواهم کرد. هنوز زمان این دیدار مشخص نشده است، اما دوستان مان در وزارت امور خارجه در حال پیگیری کارهای لازم در این زمینه هستند. در آن دیدار قطعا این موضوع را از ابتدا تا انتها مطرح و بررسی خواهیم کرد. 

اردوغان ادامه داد: ترکیه قدرتمندترین و موثرترین کشور خاورمیانه است. تصور می‌کنم اگر کسی که ارتباطی با خاورمیانه ندارد بخواهد برای آن تصمیم‌گیری کند اشتباه بسیار بزرگی مرتکب شده و برای جهان و بشریت مثمرثمر نخواهد بود.

وی تصریح کرد: ان شاءالله در مورد مسئله فتو و فعالیت‌های این گروه با روسای جمهور کشورهای آفریقایی از جمله تانزانیا، موزامبیک و غیره گفتگو خواهم کرد. 

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
    3 3
    ترکیه خود نامزد تجزیه می باشد و تیر خلاص را هم این آقا به آن شلیک کرد زمانی که کردها به حداقل حقوق خود راضی شده بودند این آقا همه چیز رو به هم زد و تجزیه ترکیه رو ناگزیر کرد