نشست هم اندیشی با مدیران و سرگروههای آموزشی آموزش و پرورش ناحیه دو خرم آباد

با حضور سرپرست اموزش و پرورش لرستان نشست هم اندیشی با مدیران و سرگروههای آموزشی آموزش و پرورش ناحیه دو خرم آباد برگزار شد

به گزارش خبرانلاین لرستان ،سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان درنشست هم اندیشی با مدیران و سرگروههای آموزشی آموزش و پرورش ناحیه دو خرم آباد گفت : برای توسعه و پیشرفت آموزش و پرورش ، رشد و اعتلای نسل آینده ساز جامعه نباید منتظر تغییرات بیرونی بود ، بلکه باید با عزم و اراده راسخ ، همدلی و هم افزایی تلاش کرد و ازخود مایه گذاشت . خدانظر دریکوند افزود : این نصی صریح قرآن مجید است که خداوند سرنوشت هیج قوم و ملتی را تغییر نخواهد داد ، مگر اینکه خودشان بخواهند و اراده کنند .

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان ، وی با اشاره به ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطر نشان کرد : عزت واقعی بودن با مردم و میان مردم است . دریکوند در ادامه به هدف خود از حضور در میان همکاران فرهنگی و برگزاری جلسات هم اندیشی با فرهنگیان اشاره کرد و افزود : برای برنامه ریزی درست و اصولی نیاز هست تااز نظرات ، ایده ها و افکار فرهنگیان با خبر بود و از این ایده ها برای ارتقای شاخص های تعلیم و تربیت هوشمندانه استفاده کرد . وی تاکید کرد : اگر ما بتوانیم از ایده ها و برنامه های خود به درستی دفاع کنیم ، طبیعی است که از حمایت و همراهی فرهنگیان برخوردار خواهیم بود و اگر در نقدهای سازنده همکاران به مواردی برخوردیم که برای کیفی تر کردن برنامه ها موثر بود ، ما هم با کمال میل از این ایده ها و نظرات استفاده خواهیم کرد.

دریکوند عدم اعتماد مناسب بین نیروهای صف و ستاد را یک آسیب جدی برشمرد و افزود : نبود نگرش های متفاوت هم چالشی بزرگ است که باید به دنبال رفع آن بودو برای آن چاره اندیشی کرد . وی تاکید کرد : اگر نگرش کارو تلاش مستمر و احساس ارزشمندی کار های شخصی برای رسیدن به اهداف جمعی در تک تک معلمان ما ایجاد شود ، قطعاً در مسیر توسعه و پیشرفت قرار خواهیم گرفت . دریکوند نقش مدیران آموزشی را مهم برشمرد و گفت : باید نسبت به وظایف و حوقوق خود شناخت داشته باشیم تا بتوانیم در انجام رسالت خود موفق عمل کنیم . وی تصریح کرد : باید از همه مدیران خلاق و توانمند با هر گرایش و تفکری استفاده و حمایت کرد و از ادامه کار مدیران ناکارآمد تجدید نظر کرد .

دریکوند تاکید کرد : بر اساس سخن قرآن کریم باید همه سخن ها را شنید و بهترین ها را انتخاب کرد . و ی بر این نکته تاکید کرد که باید دست در دست هم بگذاریم تا بتوانیم استان را به جایگاهی که شایسته آن است ، برسانیم . دریکوند ادامه داد : با وجود نیروهای توانمندو مجرب و ظرفیت های بالقوه این هدف دور از ذهن نخواهد بود .

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه افزود : باید نگرش های منفی را تغییر دادو نگاههای مثبت به استان را تقویت کرد . دریکوند اضافه کرد : در تمام مناطق و شهرستان ها حضور پیدا خواهیم کرد و پای سخنان همکاران خواهیم نشست و از دیدگاههای سازنده آنان برای پیشبرد بهتر اهداف استفاده خواهیم کرد .

وی تاکید کرد : هر اتفاق مثبتی که بخواهد در استان رخ دهد باید توسط مدیران مدارس اجرایی شود؛ آن هم مدیری که تعلیم و تربیت را بشناسد ؛ نقاط قوت و ضعف را آسیب شناسی کند و بتواند شهروندانی موفق را تربیت کند . دریکوند تصریح کرد : باید دانش آموزانی را تربیت کرد که یاد بگیرند اگر اشتباهی از آنان سر زد ،جسارت عذرخواهی کردن را داشته باشندو اشتباه خود را بپذیرند . وی به اجرای طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس ابتدایی هم اشاره کرد و گفت : در این ارزشیابی تلاش می شود تا نقاط قوت دانش آموزان بهتر دیده شود وآموزش مهارت های زندگی در اولویت قرار گیرد .

ساماندهی بهینه نیروی انسانی مطلب دیگری بود که دریکوند به آن اشاره کرد و گفت : ساماندهی بهینه نیروی انسانی اقتضائاتی دارد که شاید همکاران فرهنگی از آن مطلع نباشند . وی بر نگاه جامع استانی به ساماندهی نیروی انسانی اشاره کرد و افزود : به خاطر رعایت مصالح دانش آموزان مناطق محروم و صعب العبور و بهره مندی آنان از فرصت های عادلانه آموزشی ممکن است تراکم دانش آموزی در مناطق شهری بالاتر برده شود تا میانگین استانی از تفاهم نامه های وزارتی بالاتر نرود .

دریکوند به واریز 3مرحله کمک سرانه به حساب مدارس در شش ماهه گذشته اشاره کرد و گفت : نبود برنامه و نگاه کلان مشکلاتی را در بخش حامل های انرژی مدارس به وجود آورده که باید مدیریت شوند و تسویه بدهی حامل های انرژی هم یکی از این برنامه هاست که یکی از مولفه های ارزیابی مدیران مدارس خواهد بود .

وی شفاف سازی امور مالی را یک راهبرد اساسی برشمرد و گفت : باید دیواری شیشه ای پیرامون مسائل مالی آموزش و پرورش کشیده شود تا بی اعتمادی ها از بین برود . وی در پایان تاکید کرد : اگر برنامه ای در آموزش و پرورش مراحل مختلف برنامه ریزی را طی کرد و به مرحله اجرا درآمد ، باید همگان از آن تبعیت کرده و در اجرای مطلوب آن بکوشند .

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2خرم آباد هم در سخنانی به کمبود اعتبارات اشاره کرد و گفت : کمبود اعتبارات آسیبی جدی در مسیر اجرای برنامه هاست . مجتبی بهمنیان تشکیل جلسات هم اندیشی را مثبت و سازنده برشمردو گفت : بازخورد این جلسات می تواند به اجرای بهتر برنامه ها کمک کند . وی توانمند سازی مدیران و آشنا یی آن با وظایف محوله را ضروری و مهم برشمرد و افزود : اگر مدیران شناخت و آگاهی مناسبی در خصوص برنامه های خود داشته باشد بهتر می تواند اهداف تعلیم و تربیت را محقق سازد .

گفتنی است که قبل از سخنان سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان 5نفر از مدیران دوره های مختلف تحصیلی و 3نفر از سرگروههای آموزشی به ارائه دیدگاههای خود پرداختند

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =