ایسنا نوشت: رئیس سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: ۶۰ درصد عملیات آواربرداری به اتمام رسیده است، ۴۰ درصد باقی‌مانده تنها نخاله است.

شریف‌زاده اظهار کرد: بیشتر آهن‌آلات سنگین از منطقه حادثه خارج شده است و تلاش می‌کنیم تا فردا شب(سه‌شنبه شب) یا نهایتا پس‌فردا ظهر، بحث عملیات آواربرداری به اتمام برسد.

شریف‌زاده با بیان اینکه امشب(دوشنبه شب) خیابان‌های اطراف محل حادثه و در واقع حلقه دوم، باز و امکان تردد برای شهروندان فراهم شده، گفت: در چهارراه استانبول مسیر به کلی باز است و فقط حلقه اول نیروهای عملیاتی همچنان باقی مانده است که امیدواریم شهروندان تحمل کنند تا یکی دو روز آینده شرایط به حالت عادی باز گردد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی تهران افزود: در حال حاضر دستیابی به محبوس‌شدگان امکان ندارد و دو گروه تخصصی و حرفه‌ای تفحص در حال تلاش هستند تا محبوس‌شدگان را سالم از میان آوار بیرون آورند و بعد عملیات نخاله‌برداری انجام شود.

گفتنی است هنگام آواربرداری نیز جست‌وجو انجام می‌شود اما پس از انتقال آوارها به محلی در محدوده هرندی و شوش، بار دیگر این آوار مورد بررسی قرار گرفته و با حضور پلیس به خوبی از آن‌ها مراقبت می‌شود تا شاید اموال گران‌بهای کسبه در میان‌شان باشد.

در ساعت اولیه بامداد دیروز(دوشنبه) که پیکر چهارتن از جانباختگان کشف شد، مورد جدیدی از کشف جسد گزارش نشده اما عصر دوشنبه یک آتش‌نشان در حین عملیات دچار مصدومیت شد که عوامل اورژانس امدادرسانی به وی را آغاز کردند.

ده‌ها دستگاه سنگین همچون بیل مکانیکی، قیچی مکانیکی، بولدوزر و ... در محل حادثه استقرار یافته‌اند و عملیات آواربرداری همچنان ادامه دارد و به نظر می‌رسد تا پایان هفته این عملیات به طور کامل انجام شود.

محدوده ممنوعیت‌های ترافیکی نیز گرچه کاهش یافته، اما هم‌چنان ادامه دارد و علاوه بر اینکه تردد خودروها در خیابان جمهوری اسلامی حدفاصل خیابان فردوسی تا خیابان سعدی، ممنوع است. با سنگین شدن بار ترافیک ممکن است پلیس محدودیت‌های ترافیکی دیگری را در معابر اطراف اعمال کند.

با گذشت شش روز از وقوع حادثه، کمک‌های مردمی همچنان به محل کارگاه آواربرداری در پلاسکو سرازیر می‌شود و در دیگر نقاط کشور نیز ایستگاه‌های آتش‌نشانی میزبان شهروندانی است که با آوردن گل و حتی نقاشی، یاد آتش‌نشانان شهید در حادثه پلاسکو را گرامی می‌دارند.

 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 627146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =