۴ دلیل برای سفر به رویایی‌ترین جزیره ایران

در حال حاضر جزیره کیش به عنوان یکی از سه مقصد مهم گردشگری در ایران شناخته می شود. براساس آمارها سالانه حدود یک میلیون نفر از این جزیره در جنوب ایران دیدن می کنند. این جزیره در سال 1361 براساس قانون به عنوان منطقه آزاد شناخته شد و بعد از آن بود که بیش از هر زمانی به مقصد مهم گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شد.

flightio

تعداد مسافران در ایام نوروز معمولا بیش از هر زمان دیگری است و به همین دلیل هزینه هتل، بلیط هواپیما و سایر خدمات در این جزیره افزایش می یابد. برای کنترل هزینه سفر هوایی، ما به شما بلیط چارتر کیش را توصیه می کنیم. البته باید بدانید که پرواز چارتر  معایبی مانند عدم امکان کنسل کردن بلیط و محاسبه قیمت بلیط  کودکان مانند بزرگسالان را دارد.

بسیاری از مسافران به این چهار دلیل به جزیره کیش سفر می کنند، که به شناخت هر چه بیشتر شما از این جزیره کمک خواهد نمود.

1-  ساحل و دریا

ساحلي نقره اي، آفتابي درخشان، آسماني آبي، آب هاي نيلگون، هواي پاک و آرامش بي نظير، جزيره کيش را به مرواريد خليج فارس تبديل کرده است.

خاك كيش داراي ساخت مرجاني است و با رنگ نقره فام، در زير آفتاب از  درخشندگي خيره‌كننده‌اي برخوردار است. اين ويژگي را بسياري از سواحل دنيا كه از ماسه خاكستري پوشيده شده اند، ندارند. آب دريا در ساحل اين جزيره شفاف و روشن است و تا فاصله‌اي دور مي توان كف دريا را به راحتي تماشا كرد. كارشناسان محيط‌زيست اين خاصيت را به وجود مرجان‌ها در پيرامون جزيره نسبت مي دهند و معتقدند كه مرجان‌ها به  صورت طبيعي موجب تصفيه آب و شفافيت و زيبايي سواحل جزيره هستند.

ساحل كيش از كم خطرترين سواحل دنياست. آب‌هاي ساحلي كيش فاقد كوسه خطرناك بوده و شنا در آب دريا كاملا بي خطر است. لازم به يادآوري است، كوسه‌هايي كه بعضا در ساحل كيش ديده مي شوند از ماهي هاي كوچك تغذيه مي‌كنند و براي شناگران خطري ندارند. 

2- تفریحات آبی

از آنجا که بسیاری از شهرهای ایران با ساحل و کنار دریا فاصله دارند، سفر به این جزیره فرصتی مناسب برای انجام ورزش های آبی مانند: غواصی، پاراسل، فلای بورد و جت اسکی است.

3- مراکز خرید

بزرگ ترین و مجهز ترین مراکز خرید ایران در جزیره کیش واقع است. و همین مساله دلیلی برای بسیاری از هموطنان شده است که مقصد سفر را برگزینند.

4- کشتی یونانی

در غرب جزيره يك كشتي عظيم‌الجثه در سواحل نيلگون كيش جا خوش كرده است كه به كشتي يوناني معروف است. در يكي از روزهاي گرم تابستان سال ۱۳۴۵، بوميان جزيره كيش ناگهان كشتي عظيم ‌الجثه‌اي را كه در نزديكي روستاي باغو به گل نشسته بود، ديدند. هنوز پس از گذشت سال‌ها دليل به گل نشستن اين كشتي در پس پرده‌اي از ابهام است اما گفته مي‌شود به علت مه آلود بودن هوا و نبودن فانوس دريايي در سواحل جزيره كيش اين اتفاق روي‌ داده است.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 635013