هرکس به صِرف زن بودن یا دغدغه زنان داشتن، نمی‌تواند فعال زنان باشد

ایسنا نوشت: مشاور وزیرکشور در امور زنان وخانواده با بیان اینکه دغدغه­ مند بودن نسبت به حوزه زنان ویژگی مهمی است،گفت: متأسفانه گاهی ازاین مسأله غفلت می‌شود که زنان یک حوزه تخصصی است وهرکس به صِرف زن بودن یا دغدغه زنان را داشتن، نمی‌تواند به مدیریت یا فعالیت حرفه­‌ای در این حوزه بپردازد.

فهیمه فرهمندپور گفت: گاهی مدیران برای انتصاب افراد در پست­‌های مرتبط با زنان، گمان می­‌کنند زن بودن برای ورود به مدیریت حوزه زنان کافی است، این در حالیست که«حوزه زنان» یک حوزه کاملاً تخصصی است. فردی که وارد این عرصه می‌شود حتماً باید در حوزه زنان دانش، اطلاعات و تجربه کافی داشته باشد.

وی با بیان اینکه محدودکردن مباحث حوزه زنان به موضوعات اجتماعی، کاردرستی نیست، گفت: موضوع زنان، به لحاظ علمی، میان رشته‌­ای و چند رشته‌­ای و به لحاظ اجرایی و عملی، زمینه‌­ای و فرابخشی است و ابعاد اجتماعی، حقوقی، تربیتی، اقتصادی و... دارد. بنابراین افرادی که قصد ورود به این عرصه را دارند باید ازدانش، آگاهی و تجربه کافی برخوردار باشند.

فرهمندپور با اشاره به وجود دیدگاه‌های افراطی وتفریطی درحوزه زنان گفت: دیدگاه‌های افراطی وتفریطی درحوزه زنان بسیار جدی است و فردی که قصد انجام فعالیت رسانه‌ای دراین حوزه را دارد باید این دیدگاه‌ها را بشناسد،هنگام انعکاس خبر متوجه باشد که این خبر در راستای کدام دیدگاه‌هاست و از انتشار و ترویج این دیدگاه­ها فاصله بگیرد.

وی اولین ومحوری‌ترین مأموریت رسانه‌ها را آگاهی‌بخشی دانست و گفت: رسانه‌ها باید مأموریت آگاهی‌بخشی را با توجه به چند تعهد اساسی انجام دهند. یکی از این تعهدات،امیدبخشی است. اگر قرار باشد آگاهی‌بخشی به مردم به قیمت ناامیدی آن‌ها تمام شود،به طورقطع در دستیابی به اهداف بلند اجتماعی ­مان شکست می‌خوریم. امیدبخشی به طورقطع یکی از ویژگی‌هایی است که در فرآیند آگاهی­بخشی باید به آن توجه شود. تعهد مهم دیگر،افزایش اعتماد عمومی است؛اعتماد مردم به یکدیگر،به دولت و به همه خدمتگزاران نظام.

مشاوروزیرکشوردرامورزنان وخانواده ادامه داد: گاهی اوقات رسانه‌ها با وجود احساس تعهد نسبت به آگاهی بخشی،از آسیبی که ممکن است دانسته یا ندانسته به اعتماد عمومی بزنند،غفلت و درنتیجه سرمایه اجتماعی را به شدت آسیب پذیرمی‌کنند. گاهی اوقات خبرهایی منتشرمی‌شود که مردم نسبت به هم بی‌اعتماد می‌شوند واحساس نگرانی می‌کنند. این گونه اقدامات ویژگی رسانه‌های جامعه اسلامی و اخلاقی نیست. بنابراین امیدبخشی واعتمادسازی ازویژگی‌هایی است که باید در فرایند آگاهی‌بخشی به آن توجه شود.

فرهمندپور در پایان با بیان اینکه مسئول‌سازی جامعه و افزایش احساس مسئولیت در آحاد مردم از اهمیت زیادی برخوردار است،تصریح کرد: فرایند آگاهی‌بخشی رسانه ­ها باید به افزایش و تعمیق احساس مسئولیت همگانی منجرشود.

۴۷۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 635015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =