ایرنا به نقل از وزیر نیرو نوشت: با نصب مولدهای برق اضطراری در تصفیه خانه های آب اهواز، از این پس مشکل قطع آب در زمان قطع برق نخواهیم داشت.

حمید چیت چیان روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از مولدهای برق اضطراری در تصفیه خانه شماره 2 اهواز اظهارکرد: دیزل ژنراتورها از جمله در این تصفیه خانه از سوخت گازوئیل استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه دیزل ژنراتورها به دلیل گرانی گازوییل نمی توانند دائم در مدار باشند از راه اندازی مولدهای برق که با گاز طبیعی کار می کنند خبر داد.

وی افزود: این مولدها با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته می شوند تا در زمان قطع برق مورد استفاده قراربگیرند.
مولدهای برق تصفیه خانه شماره 2 اهواز که در چند روز گذشته نصب آن آغاز شده بود روز پنجشنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین روحانی رییس جمهوری وارد مدار شدند.

برای جلوگیری از قطع آب در کلانشهر اهواز و با تصویب کارگروه مقابله با ریزگردها نصب این مولدها توسط وزارت نیرو از هفته پیش آغاز و با حضور رئیس جمهوری امروز وارد مدار شده تا از این پس هیچگاه به دلیل قطع برق اهواز این تصفیه خانه از فعالیت باز نایستد.

تصفیه خانه شماره 2 اهواز بیش از 60 درصد آب شرب مردم این کلانشهر را تامین می کند که به دلیل نداشتن برق اضطراری در پی وقوع توفان گرد و خاک در هشتم بهمن قطع و مشکلاتی برای مردم اهواز به وجود آورد.

با نصب این مولدها برق تصفیه خانه شماره 2 اهواز دائمی می شود و به هنگام قطع برق شبکه اهواز این تصفیه خانوه به طور خودکار از مولدها استفاده خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسملین حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان صبح پنجشنبه به منظور بررسی بحران ریزگردها از طریق فرودگاه بین المللی اهواز وارد خوزستان شد.

بازدید از تصفیه خانه شماره 2 اهواز، بازدید از یک ایستگاه برق، طرح آماک و کانون های ریزگردها در اطراف اهواز از جمله برنامه های سفر یک روزه رییس جمهوری به خوزستان است.

وزیران اطلاعات، نیرو،کشور، نفت، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون اجرائی رئیس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در این سفر دکتر روحانی را همراهی می کنند.

بازدید از کانون ریزگردها در خوزستان، شرکت در نشست تخصصی بررسی این ریزگردها و بررسی راهکارهای خروج از این بحران و صدور دستورات اساسی و شرکت در شورای اداری استان از برنامه های سفر یک روزه رئیس جمهوری به این استان است.

بر اساس این گزارش، توفان گرد و خاک در هشتم بهمن ماه سال، قطع مکرر آب ، برق و تلفن و اینترنت را در اهواز و چند شهر در پی داشت که اوج آن خروج پنج نیروگاه استان از مدار و قطع چندین ساعته برق و آب در 11 شهرستان خوزستان از جمله کلانشهر اهواز و تعطیلی مدارس و ادارات بود.

35223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =